Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Brak treści. Ta firma nie uzupełniła zakładki “O firmie”.
Rekrutacje prowadzone przez firmę:
Wszystkie (2904)Aktualne ( 0 )Archiwalne ( 2904 )
Starszy Specjalista ds. Realizacji Wypłat Gwarancji i Poręczeń
Chmielna 73, Wola, Warszawa
Wygasła: 15.05.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Rozpatrywanie wezwań do zapłaty gwarancji i poręczeń, w tym: weryfikacja poprawności i kompletności przedłożonych dokumentów i informacji, przygotowanie wniosku do decyzji wraz z oceną spełnienia przez bank warunków kwalifikujących do wypłaty i propozycją rekomendacji w sprawie wypłaty gwarancji/poręczenia
Prowadzenie uzgodnień z bankami kredytującymi w zakresie obsługi wezwań do zapłaty z uwzględnieniem wskazania braków merytorycznych, formalno-prawnych
Ustanawianie na rzecz BGK zabezpieczeń wierzytelności powstałej z tytułu gwarancji poręczeń
Przygotowywanie informacji i danych na potrzeby postępowań przed organami ścigania, weryfikowanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa
Występowanie w postępowaniach przed organami ścigania
Analiza i synteza dostępnych danych o rynku nieruchomości (źródeł wewnętrznych i zewnętrznych)
Ciągłe monitorowanie rynku nieruchomości komercyjnych i jego otoczenia regulacyjnego
Rekomendowanie działań i kierunków wspierających podnoszenie bezpieczeństwa portfela zabezpieczeń hipotecznych
Cykliczne opracowywanie raportów o stanie rynku nieruchomości oraz portfela zabezpieczeń transakcji kredytowych
Udział w projektach i inicjatywach biura oraz opiniowanie procedur wewnętrznych banku i regulacji zewnętrznych
Uczestniczenie w przygotowywaniu specyfikacji potrzeb biznesowych oraz prowadzenie testów rozwiązań IT w zakresie odpowiedzialności biura
Wsparcie merytoryczne przy budowie narzędzi informatycznych służących do gromadzenia i przetwarzania danych o nieruchomościach na potrzeby spełnienia wymogów Rekomendacji J
Gromadzenie danych o rynku nieruchomości na potrzeby weryfikacji ich wartości
Starszy Specjalista ds. Instrumentów i Programów Międzynarodowych
Chmielna 73, Wola, Warszawa
Wygasła: 12.05.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Koordynacja i operacjonalizacja projektów i inicjatyw dotyczących pełnienia roli partnera wdrażającego instrumenty Komisji Europejskiej
Współpraca przy wypracowaniu i negocjacji umów z partnerami zewnętrznymi w zakresie działań Departamentu
Wypracowywanie i operacjonalizacja wewnętrznych instrukcji i regulacji dotyczących prowadzonych projektów, inicjatyw z zakresu współpracy rozwojowej w Banku, dotyczących państwach trzecich (np. Ukraina, Mołdawia, państwa Afryki Subsaharyjskiej)
Zarzadzanie inicjatywami i programami ogólnobankowymi w zakresie działań Departamentu
Wypracowywanie rozwiązań operacyjnych w Banku związanych z prowadzonymi projektami, inicjatywami
Rozwijanie współpracy dotyczącej projektów z jego kluczowymi partnerami oraz interesariuszami europejskimi (Komisja Europejska, banki rozwoju) i międzynarodowymi
Udział w wypracowaniu systemowych rozwiązań dla Banku w zakresie działań Departamentu, w tym w szczególności we współpracy rozwojowej
Prowadzenie szkoleń i seminariów dla interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych
Udział w projekcie wdrożenia Platformy Kanałów Elektronicznych dla klientów instytucjonalnych (system do obsługi bankowości elektronicznej i udostępniania API (webservice) w modelu B2B, który umożliwi klientom zautomatyzowaną obsługę rachunków, bez konieczności korzystania z tradycyjnego systemu bankowości elektronicznej)
Identyfikacja potrzeb klientów korzystających z kanałów elektronicznych
Śledzenie rozwiązań rynkowych w zakresie bankowości elektronicznej i open banking
Udział w przygotowywaniu wymagań funkcjonalnych i pozafunkcjonalnych
Testy funkcjonalne i udział we wdrażaniu nowych rozwiązań oraz rozwoju funkcjonalności kanałów elektronicznych
Opracowywanie dokumentacji produktowej dotyczącej produktów i usług bankowości elektronicznej
Specjalista ds. Ewidencji Transakcji i Zabezpieczeń
Chmielna 73, Wola, Warszawa
Wygasła: 12.05.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Rejestracja parametrów umów kredytowych i gwarancyjnych oraz prawnych zabezpieczeń w systemach informatycznych
Parametryzacja opłat i prowizji niezbędnych do obsługi transakcji kredytowych i gwarancyjnych
Ustalanie, aktualizowanie i implementowanie oprocentowania w systemie informatycznym banku
Aktualizacja parametrów prawnych zabezpieczeń
Realizacja testów akceptacyjnych funkcjonalności dotyczących obsługi nowych/modyfikowanych produktów i usług oraz obsługi nowych systemów/aplikacji
Zgłaszanie potrzeb w zakresie zmian systemowych, tworzenie analiz biznesowych oraz przygotowywanie stosownej dokumentacji (OPB) w ramach zadań realizowanych w biurze
Udział w projektach i inicjatywach na poziomie banku
Udział w identyfikacji, pomiarze, ocenie oraz raportowaniu ryzyka operacyjnego w procesach związanych z pośrednikami finansowymi
Udział w procesie oceny poziomu ryzyka operacyjnego oraz kalkulacji kluczowych wskaźników ryzyka (KRI) dla pośredników finansowych z którymi współpracuje bank
Tworzenie planów działania ograniczających zidentyfikowane ryzyko operacyjne
Współpraca z jednostkami banku, które zarządzają procesami związanymi z pośrednikami finansowymi w celu identyfikacji ryzyka operacyjnego
Specjalista ds. Monitoringu Zabezpieczeń Hipotecznych
Chmielna 73, Wola, Warszawa
Wygasła: 11.05.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Monitoring wartości nieruchomości stanowiących zabezpieczenie ekspozycji kredytowych banku oraz cykliczne sporządzanie raportów z weryfikacji wartości zabezpieczeń hipotecznych
Dbanie o jakość i aktualność portfela zabezpieczeń hipotecznych
Współpraca z zewnętrznymi dostawcami baz danych o rynku nieruchomości oraz dbanie o jakość danych w wewnętrznych bazach
Analizowanie wymogów regulacyjnych związanych z portfelem zabezpieczeń hipotecznych, prowadzenie działań dostosowawczych i udział w tworzeniu regulacji wewnętrznych
Udział w projektach i inicjatywach biura oraz opiniowanie procedur wewnętrznych banku i regulacji zewnętrznych
Uczestniczenie w przygotowywaniu specyfikacji potrzeb biznesowych oraz prowadzenie testów rozwiązań IT w zakresie narzędzi rozwijanych na potrzeby biura
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Monitoring sytuacji ekonomiczno-finansowej Partnerów oraz udzielonych finansowań (w tym zobowiązań umownych oraz zabezpieczeń)
Udział w procesie powstawania dokumentacji kredytowej oraz zabezpieczeń w celu zapewnienia jej zgodności z decyzją kredytową
Udział w przygotowywaniu aplikacji kredytowej, propozycji decyzji kredytowej oraz innych materiałów wymaganych w procesie analizy zdolności kredytowej Partnerów
Udział w wewnętrznych projektach optymalizujących działanie Biura i Departamentu
Analiza danych dotyczących wybranych segmentów rynku nieruchomości mieszkaniowych i portfeli produktów zarządzanych przez Departament oraz czynników ryzyka kredytowego
Przygotowywanie danych niezbędnych do planowania sprzedaży i zaangażowania kredytowego w zakresie działalności Departamentu, sprawozdawczości oraz analizy kosztów dla poszczególnych obszarów działalności, projektowanie i modyfikacja raportów
Prowadzenie ewidencji danych i sprawozdawczości dla celów zarządczych i na potrzeby własne Banku, raportowanie efektów rzeczowych i finansowych programów wsparcia sektora społecznego budownictwa czynszowego do właściwych ministerstw i banków międzynarodowych refinansujących programy, a także w zakresie pomocy publicznej
Budowa rejestrów, pozyskiwanie, weryfikacja i aktualizowanie danych w istniejących już bazach i modelach danych oraz narzędziach wspierających obsługę działalności, udział w projektowaniu rozwiązań i narzędzi związanych z obsługą wniosków kredytowych
Obsługa portfeli kredytów/instrumentów dłużnych finansujących inwestycje mieszkaniowe społecznych inicjatyw mieszkaniowych, spółek gminnych i spółdzielni mieszkaniowych (mieszkania na wynajem i spółdzielcze lokatorskie)
Wsparcie merytoryczne i narzędziowe pracowników Departamentu
Standaryzacja oraz projektowanie rozwiązań dotyczących obsługi kredytów, usprawnienie procedur i procesów w Banku
Rozwijasz, administrujesz, utrzymujesz oraz zapewniasz ciągłość funkcjonowania narzędzi monitorowania, wspierających eksploatację systemów i infrastruktury IT
Zbierasz dane i tworzysz raporty z zarządzanych i rozwijanych systemów
Prowadzisz dokumentację techniczną w zakresie systemów monitorowania, wykrywania sprzętu, gromadzenia danych o usługach, sprzęcie i zdarzeniach
Bierzesz udział w tworzeniu procedur związanych z eksploatacją systemów informatycznych i infrastruktury, w szczególności wspieranych przez rozwijane i administrowane narzędzia
Współpracujesz z większością zespołów IT w Banku
Projektujesz lub wspierasz budowę systemów wspierających eksploatację i zarządzanie infrastrukturą oraz usługami IT
Piszesz skrypty oraz ciągle usprawniasz procesy monitoringu i obsługi zgłoszeń
Utrzymanie i rozwój bazy danych dostawców IT w CMDB (JIRA)
Dokonywanie cyklicznego procesu oceny współpracy z dostawcami IT
Opracowywanie w zakresie formalnym dokumentów służących pozyskaniu informacji od dostawców IT
Analiza danych, przygotowywanie raportów oraz tworzenie wniosków i rekomendacji w zakresie zarządzania dostawcami IT. Przygotowywanie sprawozdań, analiz, raportów i zestawień w ramach bieżących obowiązków oraz na zlecenie instytucji kontrolujących, np. KNF, CBA, NIK, UZP
Realizacja procesów weryfikacji potencjalnych dostawców IT i zapytania o informację (RFI)
Zarządzanie umowami IT w zakresie formalnym, w tym wsparcie klienta wewnętrznego IT. Udział w formalnym zarządzaniu umowami z zakresu outsourcingu regulowanego oraz usług chmurowych, w tym rozliczanie poziomu wykorzystania usług chmurowych
Kwalifikacja potencjalnych dostawców IT przy uruchamianych postępowaniach zakupowych
Wsparcie w procesie zakupowym IT. Tworzenie i opiniowanie regulacji z zakresu zarządzania dostawcami IT oraz zamówieniami. Udział w projektach związanych ze zmianami regulacyjnymi i procesowymi
Specjalista ds. Zarządzania Ryzykiem Operacyjnym oraz Ryzykiem Technologicznym (ICT)
Chmielna 73, Wola, Warszawa
Wygasła: 08.05.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Udział w identyfikacji, pomiarze, ocenie oraz raportowaniu ryzyka operacyjnego
Koordynacja działań oraz współpraca z jednostkami banku, które uczestniczą w procesie zarządzania ryzykiem operacyjnym (szczególnie ryzykiem technologicznym ICT)
Udział w projekcie wdrażania DORA (Digital Operational Resilience Act)
Rozwijanie procesu zarządzania ryzykiem technologicznym (ICT) w ryzyku operacyjnym
Współtworzenie procedur dotyczących ryzyka operacyjnego i technologicznego
Samodzielne przygotowanie i prowadzenie kontroli u partnerów finansujących (banki, fundacje, stowarzyszenia, spółki z o.o. i S.A.) w zakresie poprawności realizacji umów operacyjnych, inwestycyjnych i projektów
Prowadzenie czynności kontrolnych zgodnie z wewnętrzną procedurą kontroli: przygotowanie programu kontroli, przeprowadzenie testów oraz sporządzanie list sprawdzających, sporządzanie i uzgodnienie protokołów pokontrolnych (w tym sformułowanie zaleceń i rekomendacji pokontrolnych)
Prowadzenie monitoringu realizacji zaleceń pokontrolnych
Sporządzanie informacji do sprawozdawczości kwartalnej i rocznej w zakresie działań kontrolnych
Przygotowywanie dokumentów i materiałów na potrzeby audytu i kontroli zewnętrznych
Administrowanie biznesowe systemami informatycznymi wykorzystywanymi w obszarze skarbu, w tym koordynacja biznesowa procesu wdrażania, modyfikowania i rozwijania tych systemów oraz przygotowywanie lub testowanie rozwiązań usprawniających lub automatyzujących realizację zadań lub procesów w obszarze skarbu
Zarządzanie procesami realizowanymi w obszarze skarbu w zakresie ich automatyzacji i optymalizacji systemowej, w tym proponowanie i wprowadzanie usprawnień w zakresie funkcjonalności biznesowej systemów i rozwiązań wykorzystywanych w działalności skarbowej
Biznesowe prowadzenie lub udział w projektach dotyczących obszaru skarbu, w tym dotyczących procesów skarbowych, wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych w obszarze skarbu lub przepływu danych pomiędzy systemami
Analiza potrzeb biznesowych zgłaszanych w obszarze skarbu w zakresie ich wdrożenia w systemach informatycznych, w tym współpraca z IT i dostawcami zewnętrznymi w zakresie analizy potrzeb i wprowadzania zmian w systemach informatycznych w obszarze skarbu
Zarządzanie procesami realizowanymi w obszarze skarbu w zakresie ich automatyzacji i optymalizacji systemowej
Współpraca z IT i dostawcami zewnętrznymi w zakresie analizy potrzeb i wprowadzania zmian w systemach informatycznych wykorzystywanych w obszarze skarbu
Realizacja prac związanych z opracowaniem i obsługą planów awaryjnych w obszarze skarbu
Biznesowe zarządzanie umowami na systemy IT wykorzystywane w obszarze skarbu
Zapewnienie poprawnej parametryzacji systemu front-office w zakresie wyceny instrumentów finansowych oraz zapewnienie procesu wyceny i kalkulacji wyniku w zakresie transakcji realizowanych przez obszar skarbu
Zapewnienie parametryzacji oraz monitorowanie limitów w zakresie transakcji realizowanych przez obszar skarbu
Zapewnienie bieżącego raportowania na potrzeby obligatoryjne i wewnętrzne w zakresie transakcji realizowanych przez obszar skarbu
Wsparcie obszaru skarbu i innych komórek organizacyjnych w obsłudze systemu front-office
Tworzenie metod i utrzymywanie procedur wyceny instrumentów finansowych do wartości godziwej oraz zasad obsługi i kontroli transakcji realizowanych przez obszar skarbu
Uzgadnianie danych o instrumentach finansowych pomiędzy systemami
Wyznaczanie ekspozycji na potrzeby wymiany zabezpieczeń z tytułu umów zabezpieczających
Zapewnienie poprawności przeprowadzania procesu uzgodnienia cen transakcyjnych z cenami rynkowymi w zakresie transakcji obszaru skarbu
Opiniowanie wewnętrznych regulacji prawnych oraz opiniowanie umów zabezpieczających z klientami/kontrahentami
Wsparcie w procesie zarządzania ryzykiem stopy procentowej księgi bankowej (IRRBB)
Wsparcie w procesie zarządzania płynnością strukturalną średnio- i długoterminową
Wsparcie w utrzymywania rachunkowości zabezpieczeń
Udział w procesie kształtowania struktury bilansu banku (modelowanie pozycji bilansowych)
Pozyskiwanie i analiza danych z funkcjonujących w banku źródeł informacji (hurtownia danych, system skarbowy)
Wsparcie w przygotowaniu raportów i analiz (w tym na żądanie) na potrzeby wewnętrzne oraz materiałów na posiedzeniach komitetów oraz zarządu banku w zakresie realizowanych zadań
Wsparcie we współpracy z Komitetem ALM przy ZBP oraz w pracach NGR oraz innych podobnych ciał, grup lub organizacji powołanych w rozwoju procesu zarządzania aktywami i pasywami
Ekspert ds. Administracji Kredytowej (obsługa konsorcjów / finansowania strukturalnego)
Chmielna 73, Wola, Warszawa
Wygasła: 28.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
Realizacja funkcji agenta kredytu i/lub agenta zabezpieczeń w ramach konsorcjów bankowych/finansowań strukturalnych
Kontrola spełnienia przez kredytobiorcę/emitenta: warunków uruchomienia, warunków wykorzystania, zobowiązań informacyjnych i finansowych, zobowiązań do działania, zobowiązań do zaniechania i innych określonych w umowach kredytów i emisji obligacji
Weryfikacja zgodności dokumentacji kredytowej i zabezpieczeń z decyzją kredytową
Weryfikacja i monitoring zobowiązań umownych dla finansowań bilateralnych i konsorcjalnych
Obsługa i kontrola płatności związanych z finansowaniem projektów, w tym przygotowywanie harmonogramów spłat kredytów oraz wyliczanie kosztów finansowych
Monitorowanie prawnych zabezpieczeń w zakresie nadzoru nad kompletnością i aktualnością informacji
Bezpośredni kontakt z pracownikami jednostek relacyjnych lub departamentów centrali banku w sprawach związanych z monitorowaniem realizacji przedsięwzięć oraz przebiegu ich finansowania
Współpraca z kancelariami prawnymi przy przygotowywaniu dokumentacji finasowania
Analiza przepisów unijnych oraz krajowych aktów prawnych (oraz ich zmian) regulujących zasady udzielania pomocy publicznej oraz pomocy de minimis i proponowanie optymalnych rozwiązań na potrzeby tworzenia nowych programów wsparcia lub dostosowania dotychczasowych do zmian regulacyjnych
Przygotowywanie wewnętrznych dokumentów oraz procedur regulujących wdrażanie unijnych oraz krajowych programów wsparcia, w tym w szczególności w zakresie udzielania przez BGK pomocy publicznej oraz pomocy de minimis
Bieżące wsparcie pozostałych pracowników departamentu w procesie udzielania i sprawozdawania pomocy publicznej oraz pomocy de minimis
Analiza indywidualnych przypadków udzielenia pomocy publicznej lub pomocy de minimis w kontekście mających zastosowanie przepisów prawa
Prowadzenie szkoleń w obszarach związanych z wykonywanymi obowiązkami
Sporządzanie umów dla kredytów/gwarancji/pożyczek/finansowań unijnych/prawnych zabezpieczeń przy wykorzystaniu standardowych wzorów/formularzy dla partnerów sektora publicznego oraz przedsiębiorców
Sporządzanie standardowych aneksów do kredytów/gwarancji/pożyczek/finansowań unijnych
Sporządzanie umów prawnych zabezpieczeń dla wszystkich transakcji o charakterze kredytowym
Identyfikowanie ewentualnych niespójności we wzorcach dokumentacji kredytowej i zgłaszanie do nich propozycji zmian
Tworzenie raportów zarządczych z obszaru informatyki oraz raportów dla instytucji zewnętrznych
Współpraca w pionie informatyki w zakresie monitorowania i raportowania usług IT
Inicjowanie i koordynacja zmiany procesów i przepisów wewnętrznych oraz innych dokumentów IT w wyniku okresowych przeglądów, analizy ryzyk, zmian prawnych
Koordynacja postępu realizacji zaleceń przypisanych do pionu informatyki
Udział w projektach związanych ze zmianami regulacyjnymi i procesowymi
Realizacja zadań wynikających z funkcji koordynatora zmian w prawie
Nadzór merytoryczny i operacyjny nad procesami sprawozdawczymi banku oraz Grupy Kapitałowej BGK do instytucji nadzorczych
Dbałość o zgodność sprawozdawczości nadzorczej z obowiązującymi regulacjami prawnymi i wymogami, w tym prowadzenie i nadzór nad wyjaśnieniami, analizami i zapytaniami związanymi z bieżącym raportowaniem nadzorczym oraz interpretacjami obowiązujących przepisów i instrukcji
Definiowanie i analiza wymagań biznesowych w projektach mających wpływ na aplikacje sprawozdawczości nadzorczej oraz nadzór merytoryczny i operacyjny nad translacjami danych bankowych na modele sprawozdawcze w zakresie odpowiedzialności podległej komórki organizacyjnej
Nadzór nad pracami z aplikacjami sprawozdawczymi w zakresie uruchamiania procesów ETL, testowania, zgłaszania błędów, kontaktów z dostawcami aplikacji itp
Koordynacja współpracy z instytucjami nadzorczymi (min. Komisją Nadzoru Finansowego, NBP)
Wsparcie w procesie audytu lub przeglądu sprawozdań finansowych i współpraca z audytorem banku w tych procesach
Udział w zamknięciu ksiąg rachunkowych w celu sporządzenia jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych banku i Grupy Kapitałowej
Planowanie, organizowanie i doskonalenie procesów w podległej komórce organizacyjnej
Ekspert ds. Metodologii i Narzędzi w Obszarze Zarządzania Aktywami i Pasywami (ALM)
Chmielna 73, Wola, Warszawa
Wygasła: 21.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
ekspert
Obowiązki:
Rozwój metodologii, procesów oraz narzędzi w obszarze zarządzania aktywami i pasywami
Ocena stawek referencyjnych oraz określanie zasad ich stosowania w banku
Przygotowywanie planów awaryjnych na wypadek czasowego lub trwałego zaprzestania opracowywania stawek referencyjnych lub zmiany metody ich obliczania
Rozwój aplikacji wspierających dystrybucję stawek referencyjnych wewnątrz banku
Dostosowanie systemów centralnych banku, aplikacji wspierających oraz produktów bankowych do stosowania stawek typu Risk Free Rate (RFR) oraz stóp składanych
Określanie zasad stosowania stałej stopy procentowej w umowach kredytowych oraz indywidualne kwotowanie (FTP) takich transakcji
Analiza oraz opiniowanie dokumentacji opracowywanej przez administratorów stawek referencyjnych
Udział w pracach NGR oraz innych podobnych ciał, grup lub organizacji powołanych w celu wskazania zamiennika dla stawki referencyjnej
Współpraca z komórkami organizacyjnymi Centrali / Regionami Banku przy uszczegóławianiu wymagań funkcjonalnych dotyczących nowego oprogramowania lub modyfikacji oprogramowania
Prowadzenie analizy systemowej dla nowych oraz eksploatowanych rozwiązań informatycznych, w szczególności przekładanie potrzeb biznesowych na wymagania funkcjonalne i pozafunkcjonalne
Koordynowanie przygotowywania koncepcji rozwiązań IT
Wsparcie analityczne podczas wytwarzania oprogramowania, testów i wdrożenia, współpraca z programistami, testerami, użytkownikami biznesowymi, administratorami
Przygotowywanie dokumentacji związanej z analizą systemową oraz analizą biznesową
Modelowanie procesów, danych, oraz przepływów i relacji za pomocą ogólnie uznanych technik i narzędzi do modelowania
Zapewnienie wsparcia działalności przedstawicielstwa banku poprzez koordynację współpracy z komórkami centrali banku, a także z publicznymi partnerami zagranicznymi, bankami i instytucjami rozwoju i stowarzyszeniami instytucji rozwoju, w szczególności poprzez pomoc w pracach administracyjnych, organizacyjnych i biurowych
Samodzielne koordynowanie tematów administracyjnych, utrzymywanie porządku w dokumentacji (przygotowywanie i aktualizacja dokumentacji, prowadzenie bazy danych instytucji partnerskich, rozliczenia faktur)
Monitoring rynku lokalnego pod kątem wydarzeń i zagadnień gospodarczych, ekonomicznych i politycznych w kontekście kluczowych kierunków działań międzynarodowych BGK
Wsparcie w wymianie informacji z dotychczasową siecią instytucji partnerskich oraz bankami rozwoju, a także wymiana know-how poglądów i informacji ze stowarzyszeniami międzynarodowych i europejskimi
Opracowywanie analiz i informacji dotyczących sytuacji rynkowej - gospodarczej i politycznej oraz działań działalności komercyjnych i publicznych instytucji finansowych
Samodzielne koordynowanie i organizacja spotkań i warsztatów dla jednostek banku z instytucjami partnerskimi
Samodzielne reprezentowanie banku w spotkaniach i kontaktach z partnerami zagranicznymi o charakterze roboczym, uczestnictwo w pracach stowarzyszeń
Wsparcie Menedżera Zespołu Analiz AML w nadzorze nad bieżącą realizacją programu AML, w tym podejmowanie decyzji dla niego zastrzeżonych w czasie jego nieobecności
Analiza transakcji planowanych lub zrealizowanych przez klientów Banku w celu detekcji i reakcji na działania mogące mieć związek z praniem pieniędzy, finansowaniem terroryzmu lub naruszeniem międzynarodowych sankcji ograniczających
Przygotowywanie i kierowanie w imieniu Banku zawiadomień do GIIF o działaniach i transakcjach podejrzanych
Przygotowywanie projektów odpowiedzi na zapytania GIIF, KNF, prokuratury oraz innych organów państwowych lub krajowych i zagranicznych instytucji finansowych i organizacji
Udział w definiowaniu wymagań funkcjonalnych systemów i aplikacji wspierających realizację zadań z obszaru AML oraz testowanie i podejmowanie decyzji o zgodności wdrażanych w Banku aplikacji z regulacjami AML
Realizacja testów pionowych i poziomych dotyczących zadań BBF w ramach II linii obrony
Wsparcie w zakresie raportowania do GIIF transakcji ponadprogowych oraz innych raportów przewidzianych przepisami AML oraz przekazywania sprawozdań do KNF i GIIF z zakresu AML
Tworzenie i aktualizacja procedur analitycznych dla Zespołu
Menedżer Zespołu Kontroli I w Biurze Kontroli Stron Trzecich
Chmielna 73, Wola, Warszawa
Wygasła: 19.04.2024
pełny etat
umowa na zastępstwo
praca hybrydowa
menedżer
Obowiązki:
Zarządzaniem zespołem odpowiedzialnym za kontrolę prawidłowości realizowania przez partnerów finansujących umów operacyjnych zawartych w ramach programów i projektów rządowych, krajowych i regionalnych oraz koordynację kontroli u wykonawców usług outsourcingowych (w tym realizację kontroli w obszarze IT)
Nadzór na prowadzonymi kontrolami. Organizacja kontroli (w tym nadzór nad planem kontroli) oraz koordynacja sporządzania i uzgadniania protokołów kontroli, monitorowania realizacji zaleceń pokontrolnych
Monitorowanie przebiegu procesu kontroli. Zapewnienie sprawnego przepływ informacji i doskonalenie wewnętrznych procedur dotyczących przeprowadzania kontroli
Usprawnianie, optymalizacja oraz podnoszenie dojrzałości procesów realizowanych przez zespół
Aktywny udział w procesie kredytowym od pierwszego spotkania z klientem po podpisanie dokumentacji kredytowej
Aktywny udział w procesie przygotowywania ofert finansowania
Przygotowywanie aplikacji kredytowych (obejmujących m.in. analizę sprawozdań oraz prognoz finansowych) na potrzeby procesu kredytowego
Udział w spotkaniach z klientami, doradcami zewnętrznymi oraz instytucjami finansującymi w ramach prowadzonych finansowań
Weryfikacja warunków uruchomienia kredytów
Współpraca z jednostkami wewnętrznymi banku, w tym między innymi z departamentami ryzyka kredytowego, prawnym, administracji kredytowej oraz jednostkami relacyjnymi z obszaru sprzedaży i ekspertami branżowymi
Biznesowe wdrażanie, modyfikowanie i rozwijanie systemów informatycznych wykorzystywanych w obszarze skarbu oraz przygotowywanie lub testowanie rozwiązań usprawniających lub automatyzujących realizację zadań lub procesów w obszarze skarbu
Wprowadzanie usprawnień w zakresie funkcjonalności biznesowej systemów i rozwiązań wykorzystywanych w działalności skarbowej
Udział w projektach dotyczących obszaru skarbu, w tym dotyczących wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych w obszarze skarbu lub przepływu danych pomiędzy systemami
Parametryzacja i kastomizacja systemów informatycznych w obszarze skarbu, w zakresie biznesowej funkcjonalności na potrzeby pracowników obszaru skarbu
Analiza potrzeb biznesowych zgłaszanych w obszarze skarbu w zakresie ich wdrożenia w systemach informatycznych, w tym współpraca z IT i dostawcami zewnętrznymi w zakresie analizy potrzeb i wprowadzania zmian w systemach informatycznych w obszarze skarbu
Zapewnienie bieżącego nadzoru nad wskaźnikami referencyjnymi, w tym w zakresie danych wejściowych dla wskaźników referencyjnych, poprawności zawieranych transakcji skarbowych oraz odpowiedniego raportowania wyników nadzoru
Weryfikacja kompletności i poprawności w zakresie wymogów regulacyjnych i procesu zawierania transakcji
Bieżąca kontrola zawieranych transakcji objętych raportowaniem na potrzeby wskaźników referencyjnych
Kontrola poprawności działania procesu przygotowywania i przekazywania danych wejściowych, w tym testowanie pionowe poszczególnych etapów procesu
Współpraca z audytorami zewnętrznymi i wewnętrznymi w zakresie audytów procesu uczestnictwa Banku w procesach przygotowywania i przekazywania danych wejściowych dla wskaźników referencyjnych
Koordynacja biznesowa procesu aktualizacji, wdrażania, modyfikowania i rozwijania systemów informatycznych wykorzystywanych w procesach przygotowywania i przekazywania danych wejściowych dla wskaźników referencyjnych
Tworzenie historycznych sprawozdań oraz dotyczące przyszłego wpływu na zrównoważony rozwój - przez przygotowywanie Raportu zintegrowanego, raportów zarządczych i innych ujawnień w obszarze ESG, które naprawdę robią różnicę
Branie udziału w kreowaniu przyszłości finansów - poprzez udział w projektach dotyczących zrównoważonego rozwoju, które pomagają kształtować przyszłość naszego banku i społeczeństwa
Analizowanie, porównywanie i wprowadzanie innowacji - utrzymując i rozwijając systemy informacji zarządczej, które pozwalają na podejmowanie kluczowych decyzji biznesowych
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Zapewnienie bieżącego nadzoru nad wskaźnikami referencyjnymi, w tym w zakresie danych wejściowych dla wskaźników referencyjnych, poprawności zawieranych transakcji skarbowych oraz odpowiedniego raportowania wyników nadzoru
Weryfikacja kompletności i poprawności w zakresie wymogów regulacyjnych i procesu zawierania transakcji
Bieżąca kontrola zawieranych transakcji objętych raportowaniem na potrzeby wskaźników referencyjnych
Kontrola poprawności działania procesu przygotowywania i przekazywania danych wejściowych, w tym testowanie pionowe poszczególnych etapów procesu
Przygotowywanie lub testowanie rozwiązań usprawniających lub automatyzujących realizację zadań lub procesów dot. danych wejściowych dla wskaźników referencyjnych, w szczególności w zakresie poprawności danych
Przygotowywanie danych dla audytorów zewnętrznych i wewnętrznych w zakresie audytów procesu uczestnictwa banku w procesach przygotowywania i przekazywania danych wejściowych dla wskaźników referencyjnych
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Zapewnienie wsparcia działalności przedstawicielstwa banku poprzez koordynację współpracy z komórkami centrali banku, a także z publicznymi partnerami zagranicznymi, bankami i instytucjami rozwoju i stowarzyszeniami instytucji rozwoju, w szczególności poprzez pomoc w pracach administracyjnych, organizacyjnych i biurowych
Samodzielne koordynowanie tematów administracyjnych, utrzymywanie porządku w dokumentacji (przygotowywanie i aktualizacja dokumentacji, prowadzenie bazy danych instytucji partnerskich, rozliczenia faktur)
Monitoring rynku lokalnego pod kątem wydarzeń i zagadnień gospodarczych, ekonomicznych i politycznych w kontekście kluczowych kierunków działań międzynarodowych BGK
Wsparcie w wymianie informacji z dotychczasową siecią instytucji partnerskich oraz bankami rozwoju, a także wymiana know-how poglądów i informacji ze stowarzyszeniami międzynarodowych i europejskimi
Opracowywanie analiz i informacji dotyczących sytuacji rynkowej - gospodarczej i politycznej oraz działań działalności komercyjnych i publicznych instytucji finansowych
Samodzielne koordynowanie i organizacja spotkań i warsztatów dla jednostek banku z instytucjami partnerskimi
Samodzielne reprezentowanie banku w spotkaniach i kontaktach z partnerami zagranicznymi o charakterze roboczym, uczestnictwo w pracach stowarzyszeń
Analizowanie zgłoszeń o podejrzeniu nadużycia oraz udzielanie wyjaśnień i wytycznych z zakresu podejrzenia nadużycia
Prowadzenie postępowań wyjaśniających, zgodnie z zasadami zawartymi w regulacjach wewnętrznych banku w przypadku powzięcia informacji o podejrzeniu wystąpienia nadużycia
Prowadzenie testów pionowych/poziomych w ramach II linii obrony
Przygotowanie projektu zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa
Opiniowanie wewnętrznych aktów normatywnych pod kątem przeciwdziałania nadużyciom
Przygotowanie i uzgadnianie wewnętrznych regulacji z zakresu przeciwdziałania nadużyciom w tym również przygotowywanie oceny ryzyka nadużyć dla procesów lub produktów banku oraz przygotowanie i przeprowadzanie szkoleń dla pracowników banku z zakresu przeciwdziałania nadużyciom
Współpraca z organami ścigania, ZBP i innymi organami zewnętrznymi oraz jednostkami banku w zakresie przeciwdziałania nadużyciom
Ekspert ds. Wsparcia Rozwoju Produktów Kredytowych
Chmielna 73, Wola, Warszawa
Wygasła: 12.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
ekspert
Obowiązki:
Wspieranie opiekunów produktów kredytowych w realizacji zadań związanych z zarządzaniem i rozwojem produktów kredytowych działalności własnej banku, w tym z uwzględnieniem misji i realizacji strategii BGK
Opracowywanie (współopracowywanie) narzędzi wspierających efektywne zarządzanie produktem oraz optymalizację procesów obsługowych produktu
Przygotowywanie analiz, raportów i wniosków w zakresie zarządzania portfelem produktów kredytowych
Udział w optymalizacjach procesów związanych z obsługą produktów kredytowych
Współpraca z innymi obszarami i jednostkami banku w celu zgłaszania, opracowywania i wdrażania rozwiązań systemowych
Wspieranie sieci sprzedaży w zakresie oferowania i obsługi nowych rozwiązań narzędziowych i systemowych związanych z ofertą kredytową banku
Prowadzenie analiz oraz rekomendowanie zmian w taryfie opłat i prowizji, a także szerzej w polityce cenowej banku
Ocenianie wniosków o pożyczki ze środków UE/krajowych, w tym analiza sytuacji ekonomiczno-finansowej inwestora
Przygotowanie propozycji warunków udzielenia pożyczki, w tym struktury finansowania, katalogu zabezpieczeń, sporządzanie dokumentów niezbędnych dla podjęcia decyzji kredytowej
Udział w konsultacjach/negocjacjach z inwestorami w sprawie aplikowania o pożyczkę i warunków finansowania inwestycji
Monitorowanie udzielonych pożyczek
Weryfikowanie spełnienia warunków przez pożyczkobiorcę przed uruchamianiem pożyczek
Bieżąca współpraca z oddziałami Banku w ramach realizowanych zadań
Młodszy Specjalista Wsparcia Usług IT - Service Desk
Chmielna 73, Wola, Warszawa
Wygasła: 12.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
Wsparcie techniczne klientów wewnętrznych (pracownicy BGK) w zakresie usług IT świadczonych przez jednostki Pionu IT (Service Desk - I linia wsparcia)
Przyjmowanie i rejestracja telefonicznych zgłoszeń w systemie zgłoszeniowym
Obsługa zgłoszeń oraz monitorowanie statusu ich realizacji w systemie zgłoszeniowym
Zdalne rozwiązywanie zgłoszeń lub przekazywanie do realizacji przez inne grupy wsparcia zgodnie z zakresem kompetencji
Współpraca z grupami wsparcia w zakresie obsługi zgłoszeń
Udzielanie odpowiedzi na zapytania klientów wewnętrznych oraz informowanie o statusie realizacji zgłoszeń
Opracowywanie komunikatów związaną ze świadczeniem usług IT
Informowanie użytkowników systemów i aplikacji o wgrywanych poprawkach, zmianach, modyfikacjach, awariach i planowanych pracach na podstawie otrzymywanych informacji
Rozwój i utrzymywanie bazy wiedzy wsparcia, tworzenie dokumentacji i instrukcji
Udział w inicjatywach związanych z usprawnianiem procesu obsługi zgłoszeń IT i rozwojem narzędzi wsparcia klienta wewnętrznego
Udział w projekcie wdrożenia Platformy Kanałów Elektronicznych dla klientów instytucjonalnych (system do obsługi bankowości elektronicznej i udostępniania API (webservice) w modelu B2B, który umożliwi klientom zautomatyzowaną obsługę rachunków, bez konieczności korzystania z tradycyjnego systemu bankowości elektronicznej)
Identyfikacja potrzeb klientów korzystających z kanałów elektronicznych
Śledzenie rozwiązań rynkowych w zakresie bankowości elektronicznej i open banking
Udział w przygotowywaniu wymagań funkcjonalnych i pozafunkcjonalnych
Testy funkcjonalne i udział we wdrażaniu nowych rozwiązań oraz rozwoju funkcjonalności kanałów elektronicznych
Opracowywanie dokumentacji produktowej dotyczącej produktów i usług bankowości elektronicznej
Opracowanie koncepcji produktu lub usługi z oferty rozliczeniowej w tym zasad funkcjonowania, regulacji produktowych, parametrów produktu oraz procesów biznesowych
Poszukiwanie usprawnień w oferowanych przez bank produktach i usługach rozliczeniowych
Identyfikowanie nowych lub modyfikacja istniejących rozwiązań produktowych w oparciu o monitoring zmian w prawie i sytuacji rynkowej, opracowanie studium wykonalności wdrożenia (czas, budżet, priorytet)
Udział w testach akceptacyjnych wdrażanych funkcjonalności
Współpraca przy badaniach CX/UX z klientami i interesariuszami, analiza wyników i wyciąganie wniosków
Reprezentowanie zespołu na posiedzeniach komitetów banku a także liderowanie strategicznym projektom realizowanym w obszarze produktów i usług rozliczeniowych
Budowanie i utrzymywanie relacji biznesowych z przedstawicielami samorządów (oferta depozytowo - rozliczeniowa) we współpracy z doradcami, prezentacja rozwiązań CM
Stały monitoring rynku, analiza SWZ pod kątem możliwości bieżącej obsługi bankowej podmiotów, wycena obsługi
Współpraca z reprezentantami innych obszarów banku przy budowaniu rozwiązań produktowych pod specjalne potrzeby samorządów
Udział w spotkaniach biznesowych z obecnymi i przyszłymi klientami banku
Udział w konferencjach branżowych kierowanych do tej grupy klientów
Prowadzenie szkolenia z zakresu funkcjonujących produktów i usług CM
Udział w identyfikacji, pomiarze, ocenie oraz raportowaniu ryzyka operacyjnego w procesach związanych z pośrednikami finansowymi
Udział w procesie oceny poziomu ryzyka operacyjnego oraz kalkulacji kluczowych wskaźników ryzyka (KRI) dla pośredników finansowych z którymi współpracuje bank
Tworzenie planów działania ograniczających zidentyfikowane ryzyko operacyjne
Współpraca z jednostkami banku, które zarządzają procesami związanymi z pośrednikami finansowymi w celu identyfikacji ryzyka operacyjnego
Zaprojektuj swoją przyszłość – dołącz do banku z misją i zdobądź pierwsze doświadczenie w dużej organizacji jaką jest Bank Gospodarstwa Krajowego!
Przed Tobą szansa na udział w projektach, które mają ogromne znaczenie dla obywateli i firm w Polsce. Przy wsparciu ekspertów pogłębisz wiedzę oraz postawisz pierwsze kroki w jednym z interesujących Cię obszarów: prawny, finanse, IT, cyberbezpieczeństwo, ryzyko, marketing i PR, HR, administracja, badania i analizy, rynek międzynarodowy, programy europejskie czy relacje
Praktyki pozwolą Ci na odkrycie swojego potencjału oraz zainteresowań zawodowych. Dzięki bogatej ofercie szkoleń i warsztatów rozwiniesz umiejętności twarde i miękkie, a podczas całego programu będziesz mieć możliwość nawiązania kontaktów z innymi praktykantami oraz ekspertami z rynku
Starszy Specjalista ds. Ewidencji Transakcji i Zabezpieczeń
Chmielna 73, Wola, Warszawa
Wygasła: 07.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Ewidencjonowanie i akceptowanie parametrów transakcji o charakterze kredytowymi i gwarancyjnym, a także ich prawnych zabezpieczeń
Ustalanie, aktualizowanie i implementowanie oprocentowania w systemie informatycznym banku
Sporządzanie, aktualizacja, weryfikacja i opiniowanie projektów procedur operacyjnych, regulacji wewnętrznych i wytycznych dotyczących realizowanych zadań z uwzględnieniem działań optymalizacyjnych
Przeprowadzanie testowania poziomego zgodnie z obowiązującymi zasadami organizacji funkcji kontroli w banku
Realizacja testów akceptacyjnych funkcjonalności dotyczących obsługi nowych/modyfikowanych produktów i usług oraz obsługi nowych systemów/aplikacji
Zgłaszanie potrzeb w zakresie zmian systemowych, tworzenie analiz biznesowych oraz przygotowywanie stosownej dokumentacji (OPB) w ramach zadań realizowanych w biurze
Udział w projektach i inicjatywach na poziomie banku
Utrzymanie i rozwój bazy danych dostawców IT w CMDB (JIRA)
Dokonywanie cyklicznego procesu oceny współpracy z dostawcami IT
Opracowywanie w zakresie formalnym dokumentów służących pozyskaniu informacji od dostawców IT
Analiza danych, przygotowywanie raportów oraz tworzenie wniosków i rekomendacji w zakresie zarządzania dostawcami IT. Przygotowywanie sprawozdań, analiz, raportów i zestawień w ramach bieżących obowiązków oraz na zlecenie instytucji kontrolujących, np. KNF, CBA, NIK, UZP
Realizacja procesów weryfikacji potencjalnych dostawców IT i zapytania o informację (RFI)
Zarządzanie umowami IT w zakresie formalnym, w tym wsparcie klienta wewnętrznego IT. Udział w formalnym zarządzaniu umowami z zakresu outsourcingu regulowanego oraz usług chmurowych, w tym rozliczanie poziomu wykorzystania usług chmurowych
Kwalifikacja potencjalnych dostawców IT przy uruchamianych postępowaniach zakupowych
Wsparcie w procesie zakupowym IT. Tworzenie i opiniowanie regulacji z zakresu zarządzania dostawcami IT oraz zamówieniami. Udział w projektach związanych ze zmianami regulacyjnymi i procesowymi
Współpraca z zespołami projektowymi i architektami systemowymi oraz innych domen architektury korporacyjnej w celu budowy stabilnej architektury danych wspierającej realizację strategii banku
Współtworzenie założeń do realizowania wykorzystania danych w projektach ML, AI, Cloud
Wspieranie Głównego Architekta Danych w utrzymaniu architektury danych w organizacji (model danych, dokumentacji architektury danych)
Proaktywne wpływanie na zakres oraz kształt architektury danych w tym tworzenie inicjatyw mających na celu jej doskonalenie
Współpraca z Analitykami Danych w celu doskonalenia Systemu Zarządzania Danymi
Wsparcie dla uczestników procesów zarządzania danymi – w szczególności Data Governance, Data Driven, Data Mesh
Budowanie świadomości pracowników dotyczącej metod zarządzania danymi
Samodzielne przygotowanie i prowadzenie kontroli u partnerów finansujących (banki, fundacje, stowarzyszenia, spółki z o.o. i S.A.) w zakresie poprawności realizacji umów operacyjnych, inwestycyjnych i projektów
Prowadzenie czynności kontrolnych zgodnie z wewnętrzną procedurą kontroli: przygotowanie programu kontroli, przeprowadzenie testów oraz sporządzanie list sprawdzających, sporządzanie i uzgodnienie protokołów pokontrolnych (w tym sformułowanie zaleceń i rekomendacji pokontrolnych)
Prowadzenie monitoringu realizacji zaleceń pokontrolnych
Sporządzanie informacji do sprawozdawczości kwartalnej i rocznej w zakresie działań kontrolnych
Przygotowywanie dokumentów i materiałów na potrzeby audytu i kontroli zewnętrznych
Obsługa dyspozycji płatniczych, w tym sporządzanie i akceptowanie dokumentów księgowych
Sporządzanie opinii bankowych oraz oświadczeń o posiadanych produktach bankowych
Wystawianie i rozliczanie faktur w ramach obsługi produktów bankowych
Aktualizacja projektów procedur operacyjnych, regulacji wewnętrznych dotyczących zadań realizowanych w biurze, z uwzględnieniem działań optymalizacyjnych
Udział w testach akceptacyjnych funkcjonalności dot. obsługi nowych / modyfikowanych produktów i usług depozytowych
Udział w kontrolach zawartych przez Bank umów outsourcingowych, w szczególności:
Kontrola infrastruktury IT: przegląd stanu fizycznego i konfiguracyjnego infrastruktury IT
Przegląd aplikacji/weryfikacja: zarządzania użytkownikami i uprawnieniami pod kątem bezpieczeństwa informacji, tworzenia kopii zapasowych, zarządzania dostępami oraz prawidłowym wykorzystywaniem licencji
Przeglądy procesów: analiza procesów wykorzystywanych do obsługi BGK oraz przygotowania i znajomość procedur wybranych pracowników działów IT
Rozpatrywanie wezwań do zapłaty gwarancji i poręczeń, w tym: weryfikacja poprawności i kompletności przedłożonych dokumentów i informacji, przygotowanie rekomendacji decyzji w sprawie wypłaty gwarancji lub poręczenia wraz z oceną spełnienia przez bank warunków kwalifikujących do wypłaty gwarancji lub poręczenia
Prowadzenie uzgodnień z instytucjami finansującymi w zakresie obsługi wezwań do zapłaty z uwzględnieniem wskazania braków merytorycznych, formalno-prawnych
Analiza procesu restrukturyzacji realizowanego przed złożeniem wezwania o wypłatę gwarancji lub poręczenia pod kątem zgodności z obowiązującymi umowami bilateralnymi
Ustanawianie na rzecz BGK zabezpieczeń wierzytelności powstałej z tytułu wypłaconej gwarancji lun poręczenia
Analiza danych dotyczących wybranych segmentów rynku nieruchomości mieszkaniowych i portfeli produktów zarządzanych przez Departament oraz czynników ryzyka kredytowego
Przygotowywanie danych niezbędnych do planowania sprzedaży i zaangażowania kredytowego w zakresie działalności Departamentu, sprawozdawczości oraz analizy kosztów dla poszczególnych obszarów działalności, projektowanie i modyfikacja raportów,
Prowadzenie ewidencji danych i sprawozdawczości dla celów zarządczych i na potrzeby własne Banku, raportowanie efektów rzeczowych i finansowych programów wsparcia sektora społecznego budownictwa czynszowego do właściwych ministerstw i banków międzynarodowych refinansujących programy, a także w zakresie pomocy publicznej,
Budowa rejestrów, pozyskiwanie, weryfikacja i aktualizowanie danych w istniejących już bazach i modelach danych oraz narzędziach wspierających obsługę działalności, udział w projektowaniu rozwiązań i narzędzi związanych z obsługą wniosków kredytowych
Obsługa portfeli kredytów/instrumentów dłużnych finansujących inwestycje mieszkaniowe społecznych inicjatyw mieszkaniowych, spółek gminnych i spółdzielni mieszkaniowych (mieszkania na wynajem i spółdzielcze lokatorskie)
Wsparcie merytoryczne i narzędziowe pracowników Departamentu
Standaryzacja oraz projektowanie rozwiązań dotyczących obsługi kredytów, usprawnienie procedur i procesów w Banku
Obsługa zewnętrznych narzędzi informatycznych w celu realizacji procesów HR
Współpraca z dostawcami w zakresie konfiguracji narzędzi, wymogów funkcjonalnych, zarządzania uprawnieniami, rozwoju, obsługi błędów itp
Koordynacja prac w zakresie zawartości merytorycznej udostępnianej pracownikom poprzez narzędzia zewnętrzne
Koordynacja wewnętrzna procesów obsługiwanych przez zewnętrzne narzędzia informatyczne – badanie współpracy (NPS), badanie opinii pracowniczej, e-learning i inne
Bieżąca analiza procesów HR pod kątem możliwości ich automatyzacji
Monitoring rynku pod kątem możliwości automatyzacji stosowanych w banku procesów HR
Bieżące raportowanie statystyk obsługiwanych procesów HR
Kompleksowe planowanie realizacji zadań audytowych w oparciu o analizę ryzyka
Realizacja testów, badanie i ocena funkcjonowania mechanizmów kontrolnych w ramach zadań audytowych oraz ocena adekwatności i skuteczności systemu kontroli wewnętrznej – w szczególności w zakresie posiadanej wiedzy eksperckiej z obszaru IT
Opracowywanie raportów z zadań audytowych lub ich części, w tym formułowanie i wyjaśnianie jednostkom audytowym projektów zaleceń poaudytowych
Prowadzenie monitoringu zaleceń oraz udzielanie komórkom banku wyjaśnień dotyczących merytorycznej istoty zaleceń i uzgadnianie z nimi sposobów realizacji
Specjalista ds. Projektów Rozwojowych w Regionie Wielkopolskim
Składowa 5, Stare Miasto, Poznań
Wygasła: 30.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Promowanie rozwiązań finansowych BGK o charakterze inwestycyjnym i rozwojowym
Aktywny udział w rozpoznawaniu potrzeb rynku
Dostarczanie klientowi informacji dotyczącej programów i produktów instytucji rozwoju oraz utrzymywanie relacji z lokalnymi instytucjami z otoczenia biznesu
Aktywne promowanie produktów i usług banku oraz instytucji rozwoju w Regionie (szkolenia, warsztaty, spotkania)
Współpraca z innymi jednostkami banku
Budowa sieci wymiany informacji i rozwijanie współpracy z lokalnymi partnerami biznesowymi
Doradca Klienta Korporacyjnego w Regionie Wielkopolskim
Składowa 5, Stare Miasto, Poznań
Wygasła: 30.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Aktywne pozyskiwanie nowych Partnerów z segmentu instytucjonalnego, przygotowywanie i procesowanie wniosków oraz ofert cenowych
Aktywne nawiązywanie i utrzymywanie relacji biznesowych
Obsługa wniosków o udzielenie kredytów, pożyczek, poręczeń, gwarancji i innych transakcji obarczonych ryzykiem kredytowym oraz wniosków w zakresie innych produktów i usług Banku
Wstępna analiza finansowa Partnerów biznesowych i samorządowych