Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
wsparcie zespołów projektowych w bieżącej realizacji różnorodnych projektów dla klientów
sporządzanie wycen transakcji towarowych, usługowych, finansowych i exit chargé
sporządzanie dokumentacji podatkowej (Master i Local File), procedury (B)APA oraz MAP, sporządzanie dokumentacji obronnej, itd
udział w przygotowywaniu projektów dokumentacji, raportów rynkowych i opinii podatkowych
analiza i weryfikacja dokumentów pod względem spełnienia wymogów prawa podatkowego
researche podatkowe
udział w przygotowywaniu analiz finansowych w oparciu o dostęp do najbardziej zaawansowanych baz danych (krajowych i międzynarodowych)
przygotowywanie modeli, struktur finansowania oraz udzielania gwarancji, w tym przygotowywanie analiz rynkowego poziomu oprocentowania instrumentów dłużnych
przygotowywanie analiz finansowych dla spółek oraz dla projektów inwestycyjnych
uczestnictwo w projektach reorganizacji grup kapitałowych z udziałem podmiotów polskich, zagranicznych oraz funduszy inwestycyjnych: połączenia (w tym transgraniczne), przekształcenia, podziały, likwidacje etc
planowanie oraz wdrażanie zmian finansowania wewnątrzgrupowego
sporządzanie opinii prawnych, memorandów oraz (w niewielkim zakresie) raportów due diligence
przygotowywanie dokumentacji korporacyjnej i transakcyjnej (listy intencyjne, umowy gospodarcze, uchwały organów spółek)
bezpośredni kontakt z klientami (w tym obcojęzycznymi) w zakresie realizowanych zadań
przygotowywanie projektów dokumentów transakcyjnych (pełnomocnictwa, umowy o zachowaniu poufności, umowy sprzedaży udziałów/ akcji, umowy JV, oświadczenia i zapewnienia i inne załączniki do dokumentacji transakcyjnej i in.)
możliwość współpracy z różnymi zespołami kancelarii
kontakt z organami administracji publicznej, sądami, urzędami
bieżąca koordynacja prowadzonych spraw i projektów
dokonywanie przeglądów przepisów prawnych, stanowisk orzecznictwa i doktryny (legal research)
uczestnictwo w projektach reorganizacji grup kapitałowych z udziałem podmiotów polskich, zagranicznych oraz funduszy inwestycyjnych: połączenia (w tym transgraniczne), przekształcenia, podziały, likwidacje etc
wsparcie zespołów projektowych w bieżącej realizacji różnorodnych projektów dla klientów
sporządzanie wycen transakcji towarowych, usługowych, finansowych i exit chargé
sporządzanie dokumentacji podatkowej (Master i Local File), procedury (B)APA oraz MAP, sporządzanie dokumentacji obronnej, itd
udział w przygotowywaniu projektów dokumentacji, raportów rynkowych i opinii podatkowych
analiza i weryfikacja dokumentów pod względem spełnienia wymogów prawa podatkowego
researche podatkowe
udział w przygotowywaniu analiz finansowych w oparciu o dostęp do najbardziej zaawansowanych baz danych (krajowych i międzynarodowych)
przygotowywanie modeli, struktur finansowania oraz udzielania gwarancji, w tym przygotowywanie analiz rynkowego poziomu oprocentowania instrumentów dłużnych
przygotowywanie analiz finansowych dla spółek oraz dla projektów inwestycyjnych
Praktykant/ka w zespole Modelowania Finansowego i Wycen
Towarowa 28, Wola, Warszawa
Wygasła: 06.01.2024
umowa zlecenie
praca hybrydowa
praktykant / stażysta, asystent
Obowiązki:
wsparcie zespołu w przygotowaniu wycen przedsiębiorstw oraz modeli finansowych, obejmujących prognozę sprawozdań finansowych, analizę opłacalności inwestycji i analizę ryzyka
udział w przygotowywaniu analiz finansowych w procesie ubiegania się o pozyskanie finansowania (w tym fundusze UE, kredyty komercyjne) dla projektów inwestycyjnych
udział w przygotowaniu wszelkich bieżących analiz finansowych
dokonywanie przeglądów przepisów prawnych, stanowisk orzecznictwa i doktryny (legal research)
uczestnictwo w projektach reorganizacji grup kapitałowych z udziałem podmiotów polskich, zagranicznych oraz funduszy inwestycyjnych: połączenia (w tym transgraniczne), przekształcenia, podziały, likwidacje etc
doradztwo podatkowe dla Klientów CRIDO, szczególnie w zakresie CIT
analiza przepisów krajowych i międzynarodowych
udział w przeprowadzaniu przeglądów podatkowych w zakresie CIT
udział w restrukturyzacjach oraz transakcjach M&A (w szczególności badanie due diligence, wsparcie podatkowe w przeprowadzonej transakcji, analiza konsultacji podatkowej transakcji)
research oraz wsparcie w przygotowywaniu różnych analiz (w zakresie np. danego rynku, trendu, otoczenia konkurencyjnego czy podmiotów / ich grup) zarówno na potrzeby własne CRIDO jak i na potrzeby analiz / raportów zewnętrznych
działania z obszaru zarządzania wiedzą (knowledge and information management) w szczególności:
wsparcie w aktualizacji danych zebranych z różnych źródeł (zewnętrznych i wewnętrznych)
zarzadzanie wybranymi procesami, których leaderem jest Zespół, w tym czuwanie nad terminowym dostarczaniem określonych danych / informacji przez biznes (np. o produktach, usługach, jako wkład do różnego rodzaju publikacji)
przygotowywanie newsletterów kierowanych przez Zespół do biznesu oraz do klientów
Współpraca z partnerami, menedżerami, konsultantami i praktykantami w projektach podatkowych, a w tym:
doradztwo podatkowe dla Klientów Crido, szczególnie w zakresie VAT (w tym – podczas wdrażania KSeF)
analiza przepisów krajowych i europejskich
współudział w tworzeniu rekomendacji podatkowych dla Klientów z różnych branż
identyfikacja obszarów potencjalnego ryzyka podatkowego
zarządzanie projektami pod nadzorem managerów, w tym koordynacja przeglądów podatkowych / tax due diligence w zakresie VAT
chęć wspierania w rozwoju konsultantów i praktykantów
poza bieżącą pracą bezpośrednio w zakresie VAT, możliwość rozwoju podczas ciekawych projektów branżowych np. w obszarze implementacji KSeF, nieruchomości, compliance (w tym z SAP), zarządzania funkcją podatkową (Program Współdziałania, Strategia Podatkowa, procedury), cła i akcyzy
analiza potrzeb biznesowych klientów i identyfikowanie potencjalnych rozwiązań dla planowanych projektów inwestycyjnych, badawczo-rozwojowych, z zakresu ochrony środowiska pod kątem możliwości kwalifikacji do otrzymania wsparcia oraz pod kątem doboru potencjalnych programów wsparcia
monitoring informacji o nowych mechanizmach wsparcia, programach wsparcia, naborach wniosków oraz bieżących zmianach w ramach instrumentów pomocowych
współtworzenie dokumentacji aplikacyjnej (studia wykonalności/ biznes plany/ wniosek o dofinansowanie/ inne wymagane dokumenty) dla wybranych instrumentów wsparcia (fundusze UE i inne programy pomocowe oraz programy Komisji Europejskiej)
współtworzenie analiz i raportów dotyczących Funduszy UE i innych źródeł pomocy publicznej
kontakt z instytucjami publicznymi (polskimi oraz unijnymi) dot. pomocy publicznej, programów wsparcia itp
współpraca z firmami planującymi projekty unijne – od małych przedsiębiorstw po największe firmy w Polsce
analiza i ocena projektów inwestycyjnych, badawczo-rozwojowych, z zakresu ochrony środowiska pod kątem możliwości kwalifikacji do otrzymania wsparcia oraz pod kątem doboru potencjalnych programów wsparcia
monitoring informacji o nowych mechanizmach wsparcia, programach wsparcia, naborach wniosków oraz bieżących zmianach w ramach instrumentów pomocowych
przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej (studia wykonalności/ biznes plany/ wniosek o dofinansowanie/ inne wymagane dokumenty) dla wybranych instrumentów wsparcia (fundusze UE i inne programy pomocowe oraz programy Komisji Europejskiej)
przygotowywanie analiz i raportów dotyczących Funduszy UE i innych źródeł pomocy publicznej
prowadzenie korespondencji z instytucjami publicznymi (polskimi oraz unijnymi) dot. pomocy publicznej, programów wsparcia itp
organizacja pracy projektowej i nadzorowanie pracy osób na niższych stanowiskach
samodzielne rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków publicznych (krajowych i UE), w tym weryfikacja zakresu projektu, kontrola i nadzór nad dokumentacją
współpraca z beneficjentami realizującymi projekty unijne – od małych przedsiębiorstw po największe firmy w Polsce
potwierdzanie kwalifikowalności wydatków, weryfikacja zgodności i prawidłowości wydatkowania środków z budżetem projektu oraz harmonogramem rzeczowo- finansowym
przygotowywanie wniosków o płatność, harmonogramów płatności oraz innych dokumentów niezbędnych z perspektywy rozliczania projektów
prowadzenie procesów wyboru wykonawców/dostawców, w tym przygotowywanie dokumentacji dotyczącej oceny i wyboru wykonawców zgodnie z zasadą konkurencyjności
udział w kontrolach projektów prowadzonych przez zewnętrzne podmioty
raportowanie na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne
wspieranie kierowników projektów w zadaniach, np.: w planowaniu wydatków, dokonywaniu zmian w projekcie i podejmowaniu działań zaradczych w przypadku sytuacji problemowych
dokonywanie przeglądów przepisów prawnych, stanowisk orzecznictwa i doktryny (legal research)
wsparcie w prowadzonych transakcjach M&A, w tym udział w badaniach prawnych due diligence, przygotowywanie projektów dokumentów transakcyjnych pod nadzorem starszego prawnika (w szczególności: pełnomocnictwa, umowy o zachowaniu poufności, załączniki do umów sprzedaży udziałów, oświadczenia i zapewnienia i in.)
współpraca z różnymi zespołami kancelarii
kontakt z organami administracji publicznej, sądami, urzędami
pomoc przy czynnościach biurowych
bieżące wsparcie zespołu w zakresie prowadzonych spraw i projektów
Praktykant/ka w zespole Business & Innovation Consulting
Towarowa 28, Wola, Warszawa
Wygasła: 25.02.2023
pełny etat, część etatu
umowa zlecenie
praca hybrydowa
praktykant / stażysta, asystent
Obowiązki:
monitoring informacji o nowych naborach wniosków w ramach dostępnych instrumentów pomocowych oraz przygotowanie informacji na temat możliwości otrzymania wsparcia dla planowanych projektów
współtworzenie dokumentów związanych z pozyskiwaniem finansowania (dotacje, ulgi), w tym współtworzenie biznesplanów i projekcji finansowych
współtworzenie dokumentów związanych z rozliczaniem projektów w tym m.in. przygotowanie wniosków o płatność
wsparcie w procesie analizy dokumentów księgowych
wprowadzanie danych do systemu SL2020 oraz bazy konkurencyjności
kontakt z Instytucjami Pośredniczącymi w trakcie całego procesu przygotowania dokumentacji aplikacyjnej, oceny projektów oraz prowadzenia projektu, który otrzymał pomoc publiczną
analizowanie potrzeb biznesowych klientów i identyfikowanie potencjalnych rozwiązań (przede wszystkim pod kątem finansowania ze źródeł publicznych – środki UE i krajowe)
współtworzenie dokumentacji aplikacyjnych do programów krajowych w tym wnioski, biznes plany, studia wykonalności, agendy badawcze, strategie innowacji
współtworzenie dokumentacji do programów międzynarodowych organizowanych m.in. w ramach Horyzont Europa
uczestnictwo w zadaniach związanych z tworzeniem strategii finansowania dla klientów pod kątem ich planów rozwojowych
możliwość znalezienia swojego kierunku rozwoju eksperckiego
samodzielne rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków publicznych (krajowych i UE), w tym weryfikacja zakresu projektu, kontrola i nadzór nad dokumentacją
współpraca z beneficjentami realizującymi projekty unijne – od małych przedsiębiorstw po największe firmy w Polsce
potwierdzanie kwalifikowalności wydatków, weryfikacja zgodności i prawidłowości wydatkowania środków z budżetem projektu oraz harmonogramem rzeczowo- finansowym
przygotowywanie wniosków o płatność, harmonogramów płatności oraz innych dokumentów niezbędnych z perspektywy rozliczania projektów
prowadzenie procesów wyboru wykonawców/dostawców, w tym przygotowywanie dokumentacji dotyczącej oceny i wyboru wykonawców zgodnie z zasadą konkurencyjności
udział w kontrolach projektów prowadzonych przez zewnętrzne podmioty
raportowanie na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne
wspieranie kierowników projektów w zadaniach, np.: w planowaniu wydatków, dokonywaniu zmian w projekcie i podejmowaniu działań zaradczych w przypadku sytuacji problemowych
przygotowywanie projektów dokumentów – w szczególności wnioski o przyznanie pomocy publicznej w ramach Polskiej Strefy inwestycji, wnioski o interpretacje indywidualne prawa podatkowego, skargi do sądów administracyjnych
uczestnictwo w przeglądach podatkowych (CIT)
aktywne wsparcie zespołu projektowego w bieżącym doradztwie podatkowym
przygotowywanie projektów dokumentów transakcyjnych (pełnomocnictwa, umowy o zachowaniu poufności, umowy sprzedaży udziałów / akcji, umowy JV oświadczenia i zapewnienia i inne załączniki do dokumentacji transakcyjnej i in.)
dokonywanie przeglądów przepisów prawnych, stanowisk orzecznictwa i doktryny (legal research)
możliwość współpracy z różnymi zespołami kancelarii
kontakt z organami administracji publicznej, sądami, urzędami
bieżące wsparcie zespołu w zakresie prowadzonych spraw i projektów
zadania dotyczące prawnych aspektów funkcjonowania grupy CRIDO m.in. obsługa korporacyjna spółek z Grupy CRIDO: przygotowywanie projektów umów spółek, uchwał, pełnomocnictw etc.; prowadzenie rejestru umów; przygotowywanie dokumentów do czynności notarialnych; tworzenie procedur prawnych
uczestnictwo i pomoc prawna w obszarach compliance: m.in. RODO, AML
współpraca z innymi działami głównie w obszarze przygotowania umów: umowy handlowe, NDA; opiniowanie umów przygotowanych przez klientów; umowy o prace, zlecenia, B2B; pomoc prawna w windykacji należności
współpraca z kancelariami zewnętrznymi oraz notariuszami
stała współpraca z Dyrektorem Finansowym – raportowanie działań prowadzonych na rzecz klientów wewnętrznych
udział w projektach z zakresu tax governance – polegających na budowaniu ram wewnętrznego nadzoru podatkowego w organizacjach, które pozwalają klientom na podejmowanie właściwych decyzji w obszarze podatków, efektywne i transparentne zarządzanie podatkami, identyfikowanie i mitygowanie ryzyk podatkowych
opracowywanie projektów procedur, regulaminów i innych dokumentów regulujących kluczowe kwestie podatkowe w organizacji
przygotowanie raportów oraz zaleceń po przeprowadzeniu audytu efektywności ram organizacyjnych funkcji podatkowej
wsparcie klientów w implementacji rekomendacji poaudytowych
udział w projektach z obszaru cooperative compliance – polegających na rozwijaniu współpracy biznesu z administracją podatkową opartej na zasadach zaufania, wzajemnego zrozumienia i transparentności (np. Program Współdziałania)
udział w tworzeniu „map drogowych” pozwalających na poprawę jakości strategicznego i operacyjnego zarządzania podatkami w organizacji
doradztwo w prawie pracy / HR m.in. bieżące przygotowywanie researchów, odpowiedzi na zapytania klientów, pism, opinii, memorandów oraz innych dokumentów z zakresu prawa pracy (np. umów, regulaminów)
przygotowanie publikacji z zakresu prawa pracy / HR
udział w opiniowaniu projektów aktów prawnych
kontakt z organami administracji publicznej, sądami, urzędami
dokonywanie przeglądów przepisów prawnych, stanowisk orzecznictwa i doktryny (legal research)
uczestnictwo w projektach reorganizacji grup kapitałowych z udziałem podmiotów polskich, zagranicznych oraz funduszy inwestycyjnych: połączenia (w tym transgraniczne), przekształcenia, podziały, likwidacje etc
analiza transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi z punktu widzenia doboru właściwych metod weryfikacji poziomu wynagrodzenia
udział w przygotowaniu modeli rozliczeń, wyceny transakcji finansowych, polityk i dokumentacji cen transferowych
przygotowanie modeli, struktur finansowania oraz udzielenia gwarancji, w tym przygotowywanie analiz rynkowego poziomu oprocentowania instrumentów dłużnych
określenie kondycji finansowej spółek i ryzyka związanego z udzieleniem finansowania dłużnego, w tym obliczenia ratingu kredytowego spółek
przygotowywanie analiz finansowych dla spółek oraz dla projektów inwestycyjnych
Praca w zespole projektowym, oferującym kompleksowe wsparcie dla przedsiębiorców krajowych oraz międzynarodowych, w procesie ubiegania się o dofinansowanie z dostępnych programów pomocy publicznej, w tym przede wszystkim z Funduszy UE, jak również innych dostępnych źródeł finansowania (budżetu krajowego, programów wspólnotowych i międzynarodowych), w tym:
przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej (studia wykonalności/ biznes plany/ wniosek o dofinansowanie/ inne wymagane dokumenty) dla wybranych instrumentów wsparcia (fundusze UE i inne programy pomocowe oraz programy Komisji Europejskiej w tym największy program badawczo-rozwojowy Horyzont Europa)
analiza i ocena projektów inwestycyjnych, badawczo-rozwojowych, z zakresu ochrony środowiska pod kątem możliwości kwalifikacji do otrzymania wsparcia oraz pod kątem doboru potencjalnych programów wsparcia
monitoring informacji o nowych mechanizmach wsparcia, programach wsparcia, naborach wniosków oraz bieżących zmianach w ramach instrumentów pomocowych
przygotowywanie analiz i raportów dotyczących Funduszy UE i innych źródeł pomocy publicznej
prowadzenie korespondencji z instytucjami publicznymi (polskimi oraz unijnymi) dot. pomocy publicznej, programów wsparcia itp
analizowanie potrzeb biznesowych klientów i identyfikowanie potencjalnych rozwiązań (przede wszystkim pod kątem finansowania ze źródeł publicznych)
współtworzenie dokumentacji aplikacyjnych do programów krajowych w tym wnioski, biznes plany, studia wykonalności, agendy badawcze, strategie innowacji
współtworzenie dokumentacji do programów międzynarodowych organizowanych m.in. w ramach Horyzont Europa
uczestnictwo w zadaniach związanych z tworzeniem strategii finansowania dla klientów pod kątem ich planów rozwojowych
możliwość znalezienia swojego kierunku rozwoju eksperckiego
przygotowywanie projektów dokumentów – w szczególności wnioski o przyznanie pomocy publicznej w ramach Polskiej Strefy inwestycji, wnioski o interpretacje indywidualne prawa podatkowego, skargi do sądów administracyjnych
uczestnictwo w przeglądach podatkowych (CIT)
umiejętność zarządzania projektami
aktywne wsparcie zespołu projektowego w bieżącym doradztwie podatkowym
wielowątkowa analiza zagadnień pod kątem podatku od nieruchomości– wraz z pozostałymi członkami zespołu wspólne określanie strategii działania, które jest najlepsze w danym przypadku
przygotowanie projektów pism na potrzeby postępowań podatkowych, kontroli podatkowych, a także pism procesowych w postępowaniach przed sądami administracyjnymi
przygotowanie projektów opinii
przegląd orzecznictwa i profesjonalnej prasy podatkowej pod kątem realizowanych projektów (research)
sporządzanie raportów z przeprowadzonych analiz
prowadzenie kontaktu z przedstawicielami organów podatkowych w ramach prowadzonych projektów
współpraca z biegłymi z zakresu oceny technicznej poszczególnych obiektów
doradztwo podatkowe dla klientów spółki, szczególnie w zakresie podatku VAT, wsparte dogłębną analizą krajowych i europejskich przepisów prawa wspólnotowego
udział w przeprowadzaniu przeglądów podatkowych w zakresie VAT
identyfikacja obszarów potencjalnego ryzyka podatkowego
współudział w tworzeniu rekomendacji podatkowych dla klientów z różnych branż
udział w projektach z zakresu tax governance – polegających na budowaniu ram wewnętrznego nadzoru podatkowego w organizacjach, które pozwalają klientom na podejmowanie właściwych decyzji w obszarze podatków, efektywne i transparentne zarządzanie podatkami, identyfikowanie i mitygowanie ryzyk podatkowych
opracowywanie projektów procedur, regulaminów i innych dokumentów regulujących kluczowe kwestie podatkowe w organizacji
przygotowanie raportów oraz zaleceń po przeprowadzeniu audytu efektywności ram organizacyjnych funkcji podatkowej
wsparcie klientów w implementacji rekomendacji poaudytowych
udział w projektach z obszaru cooperative compliance – polegających na rozwijaniu współpracy biznesu z administracją podatkową opartej na zasadach zaufania, wzajemnego zrozumienia i transparentności (np. Program Współdziałania)
udział w tworzeniu „map drogowych” pozwalających na poprawę jakości strategicznego i operacyjnego zarządzania podatkami w organizacji
Młodszy Prawnik (Junior Associate) w dziale Employment
Towarowa 28, Wola, Warszawa
Wygasła: 10.04.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
asystent, młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
doradztwo w prawie pracy / HR m.in. bieżące przygotowywanie researchów, odpowiedzi na zapytania klientów, pism, opinii, memorandów oraz innych dokumentów z zakresu prawa pracy (np. umów, regulaminów)
przygotowanie publikacji z zakresu prawa pracy / HR
udział w opiniowaniu projektów aktów prawnych
kontakt z organami administracji publicznej, sądami, urzędami
przygotowanie oraz aktywne uczestnictwo w opracowaniu strategii procesowej w sporach cywilnych, gospodarczych i majątkowych prowadzonych na terenie Polski i zagranicą
polubowne rozwiązywanie sporów
reprezentacja klientów w postępowaniach sądowych
bezpośredni kontakt z klientami w zakresie realizowanych spraw
doradztwo podatkowe (VAT) dla klientów, w tym zagranicznych, w ramach prowadzonych rozliczeń, oparte na analizie krajowych i europejskich przepisów prawa
sporządzenie rejestrów i deklaracji dla polskiego VAT (JPK_V7, VAT-UE)
współpraca z centrami usług / firmami outsourcingowymi w procesie bieżącej weryfikacji europejskich raportowań podatkowych z wykorzystaniem SAP (VAT / Intrastat review, VAT reconciliation)
współpraca z zespołami odpowiedzialnymi za rozwiązania IT (KSeF, JPK), rejestrację spółek w Polsce
doradztwo podatkowe (VAT) dla klientów, w tym zagranicznych, w ramach prowadzonych rozliczeń, oparte na analizie krajowych i europejskich przepisów prawa
kontakt z klientem, nadzorowanie i koordynacja procesu sporządzenia rejestrów i deklaracji dla polskiego VAT (JPK_V7, VAT-UE)
współpraca z centrami usług / firmami outsourcingowymi w procesie bieżącej weryfikacji europejskich raportowań podatkowych z wykorzystaniem SAP (VAT / Intrastat review, VAT reconciliation)
kontakt z organami podatkowymi w zakresie przeprowadzanych czynności sprawdzających, kontroli podatkowych, w tym postępowań podatkowych w zakresie nadpłaty czy zwrotu VAT
kooperacja wewnętrzna z zespołami odpowiedzialnymi za rozwiązania IT (KSeF, JPK), rejestrację spółek w Polsce
wielowątkowa analiza zagadnień pod kątem podatku od nieruchomości– wraz z pozostałymi członkami zespołu wspólne określanie strategii działania, które jest najlepsze w danym przypadku
przygotowanie projektów pism na potrzeby postępowań podatkowych, kontroli podatkowych, a także pism procesowych w postępowaniach przed sądami administracyjnymi
przygotowanie projektów opinii
przegląd orzecznictwa i profesjonalnej prasy podatkowej pod kątem realizowanych projektów (research)
sporządzanie raportów z przeprowadzonych analiz
prowadzenie kontaktu z przedstawicielami organów podatkowych w ramach prowadzonych projektów
współpraca z biegłymi z zakresu oceny technicznej poszczególnych obiektów
przygotowanie oraz aktywne uczestnictwo w opracowaniu strategii procesowej w sporach cywilnych, gospodarczych i majątkowych prowadzonych na terenie Polski i zagranicą
polubowne rozwiązywanie sporów
reprezentacja klientów w postępowaniach sądowych
bezpośredni kontakt z klientami w zakresie realizowanych spraw
wsparcie zespołów projektowych w bieżącej realizacji różnorodnych projektów dla klientów
sporządzanie wycen transakcji towarowych, usługowych, finansowych i exit chargé
sporządzanie dokumentacji podatkowej (Master i Local File), procedury (B)APA oraz MAP, sporządzanie dokumentacji obronnej, itd
udział w przygotowywaniu projektów dokumentacji, raportów rynkowych i opinii podatkowych
analiza i weryfikacja dokumentów pod względem spełnienia wymogów prawa podatkowego
researche podatkowe
udział w przygotowywaniu analiz finansowych w oparciu o dostęp do najbardziej zaawansowanych baz danych (krajowych i międzynarodowych)
przygotowywanie modeli, struktur finansowania oraz udzielania gwarancji, w tym przygotowywanie analiz rynkowego poziomu oprocentowania instrumentów dłużnych
przygotowywanie analiz finansowych dla spółek oraz dla projektów inwestycyjnych
uczestnictwo w projektach reorganizacji grup kapitałowych z udziałem podmiotów polskich, zagranicznych oraz funduszy inwestycyjnych: połączenia (w tym transgraniczne), przekształcenia, podziały, likwidacje etc
planowanie oraz wdrażanie zmian finansowania wewnątrzgrupowego
sporządzanie opinii prawnych, memorandów oraz (w niewielkim zakresie) raportów due diligence
przygotowywanie dokumentacji korporacyjnej i transakcyjnej (listy intencyjne, umowy gospodarcze, uchwały organów spółek)
bezpośredni kontakt z klientami (w tym obcojęzycznymi) w zakresie realizowanych zadań
dokonywanie przeglądów przepisów prawnych, stanowisk orzecznictwa i doktryny (legal research)
wsparcie w prowadzonych transakcjach M&A, w tym udział w badaniach prawnych due diligence, przygotowywanie projektów dokumentów transakcyjnych (pełnomocnictwa, umowy o zachowaniu poufności, załączniki do umów sprzedaży udziałów, oświadczenia i zapewnienia i in.)
możliwość współpracy z różnymi zespołami kancelarii
kontakt z organami administracji publicznej, sądami, urzędami
pomoc przy czynnościach biurowych
bieżące wsparcie zespołu w zakresie prowadzonych spraw i projektów