Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Specjalista-Główny specjalista w Biurze Majątkowym, Dział Zarządzania Nieruchomościami
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 14.04.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
Administrowanie Nieruchomościami PAN;
Utrzymanie nieruchomości z zasobu PAN w stanie niepogorszonym;
Koordynowanie napraw i bieżącej konserwacji;
Monitorowanie i organizowanie wykonywania kontroli okresowych, przeglądów kominowych;
Przygotowywanie procesów przetargowych, udział w pracach komisji przetargowej;
Kontrolowanie, jakości usług w zakresie wywozu nieczystości, wodno-kanalizacyjnych, dostawy energii cieplnej i elektrycznej oraz merytorycznej poprawności (ilość, wartość itp.) wystawianych przez dostawców mediów faktur;
Merytoryczna weryfikacja dokumentów finansowych i ich obsługa w systemie;
Przekazywanie i weryfikacja naliczeń wg zawartych umów do Biura Finansów i Budżetu w celu wystawienia dokumentów księgowych;
Przekazywanie ilości zużycia mediów do Biura Finansów i Budżetu w celu wystawiania dokumentów księgowych;
Prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych związanych z obiektami PAN w tym kontakt z najemcami
Obsługa programu Systemu Łatwej Obsługi Nieruchomości (SŁONIE – Mieszczanin)
Główny specjalista ds. czasopism w Biurze ds. Komunikacji i Informacji Naukowej
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 15.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
Prowadzenie spraw związanych ze statusem prawnym czasopism i rejestrowaniem danych dotyczących czasopism PAN w sądowym Rejestrze Dzienników i Czasopism, w tym:
nadzór nad stosowaniem właściwych uregulowań prawnych dotyczących udostępniania publikacji via Internet (umowy z autorami, licencje, w szczególności licencje CC)
administrowanie narzędziami internetowymi służącymi do wydawania publikacji PAN (platformy typu edytorial system, iThenticate, WoS Reviewer Locator, etc.)
Prowadzenie portalu Czasopisma PAN:
a/ wprowadzanie publikacji i innych informacji do systemu dLibra,
b/ opracowywanie przy wsparciu zespołu IT systemowych rozwiązań dotyczących generowania, opracowywania i udostępniania metadanych
c/ kontrola zasobów (plików) i ich jakości oraz metadanych
d/ kontrola nad indeksowaniem zasobów platformy u agregatorów danych krajowych i zagranicznych (zawieranie umów, kontrola indeksowania)
e/ wsparcie merytoryczne dla redaktorów dLibry
f/ nadzór nad nadawaniem numerów doi dokumentom elektronicznym publikowanym przez PAN
Prowadzenie portalu Publikacje PAN (analogicznie)
Nadzór nad nadawaniem identyfikatorów doi (Crossref), przesyłanie metadanych i dbałość o prawidłowe linkowanie
Nadzór nad nadawaniem numerów ISBN publikacjom wydawanym przez PAN oraz koordynacja zmian w zakresie numerów ISSN czasopism PAN
Dokonywanie zakupów usług i rozwiązań zgodnie z prawem zamówień publicznych i regulaminem Kancelarii PAN
Składanie egzemplarzy obowiązkowych wydawnictw PAN w systemie BN i do innych bibliotek
Sprzątanie powierzchni ogólnodostępnych (korytarze
toalety
balkony w czterokondygnacyjnym budynku)
sali konferencyjnej i kilku pomieszczeń biurowych oraz doraźne prace porządkowe zlecone przez przełożonego.
Około 80 godzin pracy miesięcznie. Dyspozycyjność w godz.: 7:00-11:00
od poniedziałku do piątku.
Praca do 30.06.2024 z możliwością przedłużenia.
Ofeta dostępna w sali B.
Kontakt z pracodawcą tel.: 71 750 75 00 lub e-mail: dorota.malik@pan.pl
Specjalista w Biurze Finansów i Budżetu, Dział Finansowo-Księgowy
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 30.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
prowadzenie rachunkowości 2 stacji zagranicznych Polskiej Akademii Nauk, stanowiących jednostki bezosobowości prawnej, w szczególności w zakresie wskazanym w art. 4 ust.3 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 roku,
opiniowanie pod względem finansowym umów i dokumentów finansowym, z zastosowaniem obowiązujących procedur wewnętrznych,
dokonywania wstępnej kontroli realizowanych przedsięwzięć finansowych lub współfinansowanych ze środków zagranicznych w zakresie: zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym jednostki; kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi PLN i walutami,
opracowywania projektu planu finansowego,
prowadzenia gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym również regulacjami wewnętrznymi obowiązującymi w Polskiej Akademii Nauk,
przygotowania sprawozdań w zakresie gospodarki finansowej jednostki,
sporządzania sprawozdawczości wynikającej ze statystyki publicznej i dokonywania rozliczeń w zakresie podatku VAT
Informatyk/Technik informatyczny w Biurze Informatyki i Cyfryzacji
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 03.03.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
bieżące wsparcie pracowników w zakresie technologii IT, w tym sprzętu i oprogramowania komputerowego,
świadczenie I linii wsparcia w zakresie rozwiązywania problemów i reagowania na awarie,
diagnozowanie stanu technicznego komputerów oraz konserwacja i naprawa sprzętu komputerowego, teletransmisyjnego i teleinformatycznego,
obsługa techniczna i udzielanie pomocy związanej z komputerowymi stanowiskami pracy (stacje robocze z urządzeniami peryferyjnymi i oprogramowaniem standardowym: systemowym, biurowym, pomocniczym oraz niestandardowym, związanym ze specyfiką zadań przypisanych do danego stanowiska),
utrzymywanie łączności telefonicznej (stacjonarnej i komórkowej) w Kancelarii PAN i Oddziałach Akademii,
prowadzenie prac analitycznych, konsultowanie wymagań, pozyskiwanie, opracowywanie, wdrażanie i eksploatacja rozwiązań teleinformatycznych,
obsługa techniczna posiedzeń organów Akademii w zakresie stosowanych technik audiowizualnych,
Dyrektor Generalny jednostki PAN - Grupa Ośrodków Konferencyjno–Wypoczynkowych
Nowy Świat 72, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 25.02.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
dyrektor
Obowiązki:
kierowanie działalnością Grupy;
planowanie i nadzorowanie działań sprzedażowych ukierunkowanych na rozwój oferty i wzrost stopnia wykorzystania miejsc w ośrodkach;
planowanie i wdrażanie innowacyjnych segmentów usług;
wdrażanie standaryzacji i rozwiązań podnoszących efektywność Grupy i poszczególnych ośrodków oraz jakości świadczonych usług;
wyznaczanie polityki usługowej ośrodków, optymalizacja procesów operacyjnych i polityki kosztowej;
planowanie i nadzór nad realizacją zadań dotyczących inwestycji, remontów, utrzymania i eksploatacji infrastruktury technicznej ośrodków, w tym monitorowanie przebiegu realizacji i finansowania ww. procesów;
nadzór nad postępowaniami o udzielanie zamówień publicznych;
zarządzanie podległym zespołem, rekrutacja pracowników na kluczowe stanowiska, motywowanie, szkolenie i rozwój pracowników, w tym monitorowanie i nadzorowanie działań kierowników ośrodków i realizacji ich wyników;
opracowanie projektu rocznego planu zadaniowego Grupy i skorelowanego z nim planu finansowego z uwzględnieniem potencjalnego wzrostu rentowności;
realizacja zatwierdzonych planów w ciągu roku budżetowego z zastosowaniem przepisów prawa zamówień publicznych oraz ustawy o finansach publicznych;
regularna analiza danych, raportowanie planów, działań i wyników;
nawiązywanie, utrzymywanie i rozwój relacji z partnerami biznesowymi, budowanie pozytywnego wizerunku Grupy
Główny specjalista w Biurze Współpracy z Zagranicą
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 23.02.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
działania komunikacyjne i informacyjne dotyczące oferty Biura w języku angielskim i polskim,
prowadzenie i rozliczanie realizowanych w Biurze projektów międzynarodowych,
procedowanie umów – analiza i nadzór nad prawidłowym obiegiem w strukturach PAN,
koordynacja prac związanych z uczestnictwem PAN w organizacjach międzynarodowych - monitorowanie korespondencji, koordynowanie wyjazdów przedstawicieli PAN oraz spraw związanych z Komitetami odpowiedzialnymi za współpracę z tymi organizacjami,
organizacja konferencji i spotkań międzynarodowych
Administrator / Administratorka z językiem francuskim
74 rue Lauriston, 75116 Paryż, Francja
Wygasła: 18.01.2024
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior), ekspert
Obowiązki:
Ścisła współpraca z dyrektorem SN PAN w Paryżu w zarządzaniu finansami Stacji, w szczególności:
• opracowywanie projektów planu finansowego,
• przygotowywanie korekt planu finansowego i zadaniowego Stacji,
• monitorowanie stanu realizacji planu finansowego
Prowadzenie spraw finansowych Stacji i pokoi gościnnych:
• nadzór nad prawidłowością formalno-rachunkową dokumentów finansowych,
• przygotowywanie i opisywanie faktur oraz innych dokumentów księgowych,
• prowadzenie rejestru umów,
• prowadzenie rejestru dokumentów finansowych i administracyjnych,
• dokonywanie płatności,
• rozliczanie zaliczek i umów,
• obsługa systemu bankowego
Ścisła współpraca z komórkami organizacyjnymi Kancelarii PAN w Warszawie, a w szczególności z pełnomocnikiem prowadzącym księgi rachunkowe w zakresie związanym z zdaniami administratora:
• dokonywanie okresowej analizy przychodów i kosztów,
• wymiana dokumentów księgowych,
• uzyskiwanie kontrasygnat,
• konsultowanie spraw majątkowych
Administrowanie majątkiem Stacji:
• administrowanie nieruchomością,
• prowadzenie ksiąg inwentarzowych oraz spisu z natury,
• nadzór nad organizacją okresowych przeglądów instalacji,
• przedstawianie planów remontów pomieszczeń i budynków,
• zlecanie bieżących napraw i konserwacji urządzeń i instalacji,
• zlecanie zakupów i wymiany wyposażenia pomieszczeń Stacji, w tym biur i pokoi gościnnych,
• przygotowanie koncepcji w zakresie modernizacji stanu technicznego i estetycznego budynków Stacji
Przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych:
• przygotowywanie dokumentacji postępowań,
• monitorowanie wydatków pod kątem limitów obligujących do zastosowania procedur wymaganych ustawą Prawo zamówień publicznych lub wewnętrznymi regulacjami Kancelarii PAN,
• przygotowywanie dokumentacji niezbędnej przy zawieraniu umów
Sprawowanie nadzoru nad wykonaniem prac remontowych i dokonywanie ich odbiorów
Główny specjalista w Biurze Majątkowym, Dział Inwestycji i Remontów
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 17.12.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
nadzór i kontrola inwestycji i remontów prowadzonych na nieruchomościach stanowiących własność PAN lub będących w jej użytkowaniu wieczystym, a oddanych do zarządzania jednostkom PAN nieposiadającym osobowości prawnej,
prowadzenie ewidencji i koordynacja inwestycji budowalnych i remontów realizowanych przez jednostki PAN w nieruchomościach stanowiących własność Akademii lub znajdujących się w jej użytkowaniu wieczystym be względu na źródła finansowania,
prowadzenie baz danych obiektów będących w posiadaniu PAN,
przygotowanie rocznych i wieloletnich planów harmonogramów remontów i inwestycji dla nieruchomości stanowiących własność PAN lub będących w jej użytkowaniu wieczystym, a oddanych do zarządzania jednostkom PAN nieposiadającym osobowości prawnej,
przygotowanie sprawozdań rocznych z realizacji inwestycji budowalnych i prac remontowych, o których mowa powyżej, bez względu na źródło ich finansowania,
analizowanie i opiniowanie wniosków podmiotów zewnętrznych dotyczących realizacji inwestycji budowlanych prowadzonych na nieruchomościach PAN,
prowadzenie kontroli w zakresie ustalania stanu przestrzegania przepisów prawa budowlanego, w tym m.in. wykonania przeglądów rocznych oraz pięcioletnich obiektów, w odniesieniu do nieruchomości będących w wieczystym użytkowaniu PAN lub stanowiących jej własność,
przygotowywanie - w uzgodnieniu z Biurem Prawnym, Działem Zarządzania Nieruchomościami oraz Działem Ewidencji Nieruchomości (w zakresie stanu formalno-prawnego nieruchomości), projektów oświadczeń na cele budowlane oraz dokumentów wewnętrznych (procedury, zasady, wytyczne) w zakresie remontów i inwestycji budowlanych prowadzonych na nieruchomościach będących w wieczystym użytkowaniu PAN lub stanowiących jej własność,
współpraca oraz przygotowanie dla władz PAN oraz komisji i zespołów doradczych organów PAN materiałów i informacji dotyczących inwestycji i remontów prowadzonych w nieruchomościach stanowiących własność lub będących w wieczystym użytkowaniu PAN,
współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi, wydziałami i oddziałami PAN w celu weryfikacji, pozyskania i przekazywania informacji dotyczących inwestycji i remontów,
udział w przygotowaniu projektu planu finansowego PAN, jego realizacja oraz przygotowanie sprawozdania z wykonania w zakresie działania DIR
aktualizacja systemów operacyjnych i aplikacji serwerowych, modernizacja sprzętu, wykonywanie kopii bezpieczeństwa w zakresie serwerów WWW,
bieżąca kontrola poprawności działania portali informacyjnych Akademii i jej jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej poprzez ich monitorowanie i reagowanie na wszelkie zakłócenia i nieprawidłowości,
obsługa techniczna sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych znajdujących się w jednostkach PAN, w tym: aktualizacja systemów operacyjnych i aplikacji, instalowanie komputerów i diagnozowanie oprzyrządowania komputerowego,
udzielanie pomocy, w zakresie obsługi komputera pracownikom jednostek organizacyjnych PAN,
Specjalista w Gabinecie Prezesa, Zespół Obsługi Administracyjnej Wydziału
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 29.11.2023
pełny etat, część etatu
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Organizacja i prowadzenie sekretariatu Wydziału, w tym:
prowadzenie bazy informacyjnej spraw bieżących w zakresie realizowanych zadań,
koordynowanie przepływu dokumentacji i informacji,
obsługa korespondencji (m.in. ewidencja, przygotowywanie odpowiedzi na pisma),
realizowanie spraw związanych z działalnością naukową i organizacyjną komitetów naukowych, problemowych i narodowych, w tym przygotowywanie i koordynacja wyborów członków komitetów,
obsługa działalności Rady Kuratorów,
udział w pracach związanych z okresowa oceną komitetów naukowych, obsługa spraw instytutów naukowych,
prowadzenie sprawozdawczości komitetów i Wydziału,
organizacja i udział w zebraniach planarnych Wydziału,
prowadzenie spraw wydawniczych komitetów i Wydziału,
współdziałanie w realizacji wydatków budżetowych,
przygotowywanie materiałów na stronę internetową,
archiwizacja pozyskanych dokumentów;
Współpraca z sekretariatem Wiceprezesa PAN, zgodnie ze sprawowanym nadzorem;
Inne zadania przypisane do sekretariatu, które zapewnią sprawne funkcjonowanie Wydziału
Główny specjalista w Biurze Współpracy z Zagranicą
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 19.11.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
działania komunikacyjne i informacyjne dotyczące oferty Biura w języku angielskim i polskim,
prowadzenie i rozliczanie realizowanych w Biurze projektów międzynarodowych,
procedowanie umów – analiza i nadzór nad prawidłowym obiegiem w strukturach PAN,
koordynacja prac związanych z uczestnictwem PAN w organizacjach międzynarodowych - monitorowanie korespondencji, koordynowanie wyjazdów przedstawicieli PAN oraz spraw związanych z Komitetami odpowiedzialnymi za współpracę z tymi organizacjami,
organizacja konferencji i spotkań międzynarodowych
aktualizacja systemów operacyjnych i aplikacji serwerowych, modernizacja sprzętu, wykonywanie kopii bezpieczeństwa w zakresie serwerów WWW,
bieżąca kontrola poprawności działania portali informacyjnych Akademii i jej jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej poprzez ich monitorowanie i reagowanie na wszelkie zakłócenia i nieprawidłowości,
obsługa techniczna sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych znajdujących się w jednostkach PAN, w tym: aktualizacja systemów operacyjnych i aplikacji, instalowanie komputerów i diagnozowanie oprzyrządowania komputerowego,
udzielanie pomocy, w zakresie obsługi komputera pracownikom jednostek organizacyjnych PAN,
koordynowanie komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej Oddziału; samodzielność w opracowaniu i obiegu dokumentów urzędowych oraz ich archiwizacji; współpraca z Kancelarią PAN we wszystkich sprawach dotyczących wypełniania zadań statutowych Akademii na terenie działalności Oddziału; sprawne i terminowe realizowanie wszelkich spraw związanych ze współpracą ze środowiskiem naukowym regionu
towarzystwami i stowarzyszeniami naukowymi w regionie
z organizacjami społecznymi
organami władzy i administracji państwowej oraz samorządowej
z zagranicznymi ośrodkami naukowo-badawczymi; organizacja konferencji
posiedzeń naukowych oraz wydarzeń popularyzujących naukę; przygotowywanie wniosków w sprawie przyznania środków budżetowych i prowadzenie ich rozliczeń w systemie ERP; prowadzenie i obsługa sekretariatu Nagrody Naukowej prowadzenie księgi inwentarzowej środków trwałych Oddziału.
Godziny pracy 8:15-14:15
Organizacja i zapewnienie sprawnego funkcjonowania Akademii Młodych Uczonych PAN, w tym:
prowadzenie bazy informacyjnej spraw bieżących, koordynowanie przepływu dokumentacji i informacji, redakcja i obsługa korespondencji, opracowywanie raportów i protokołów, przygotowanie i koordynacja głosowań, koordynacja organizacji spotkań i wyjazdów służbowych, koordynacja rozliczeń finansowych i zakupów;
Wsparcie i koordynacja realizacji zadań statutowych Akademii Młodych Uczonych PAN, w tym:
wsparcie logistyczne i promocyjne wydarzeń, tj. konferencji, warsztatów, debat itp., poszukiwanie i opracowywanie danych na potrzeby raportów, opinii i bieżącej działalności AMU, redakcja językowa i edycja opinii i innych dokumentów AMU, wsparcie i koordynacja współpracy AMU z partnerami instytucjonalnymi i społecznymi w kraju i za granicą;
Promocja działań Akademii Młodych Uczonych PAN i jej członków, w tym:
komunikacja z partnerami instytucjonalnymi i społecznymi AMU w Polsce i za granicą, obsługa strony internetowej AMU PAN, w tym redakcja informacji bieżących oraz podstron, obsługa mediów społecznościowych AMU PAN, kontakt z mediami;
Koordynacja współpracy Akademii Młodych Uczonych PAN z jednostkami organizacyjnymi PAN i Instytutami PAN
Kreacja i przygotowywanie materiałów graficznych, w szczególności:
przygotowywanie materiałów na potrzeby komunikacji w Internecie oraz materiałów poligraficznych: tworzenie grafik na potrzeby mediów społecznościowych oraz strony www, przygotowywanie ulotek/folderów,
obróbka zdjęć i materiałów graficznych,
opracowanie graficzne materiałów promocyjnych oraz wykonanie prac graficznych dla projektów specjalnych;
Obsługa strony internetowej PAN w zakresie architektury strony, dodawania i formatowania tekstu/ administracja serwisów www;
Wsparcie biura w bieżącym funkcjonowaniu w obszarze promocji, wydarzeń i komunikacji
organizacja i prowadzenie sekretariatu Wydziału, w tym:
prowadzenie bazy informacyjnej spraw bieżących w zakresie realizowanych zadań,
koordynowanie przepływu dokumentacji i informacji,
obsługa korespondencji (m.in. ewidencja, przygotowywanie odpowiedzi na pisma),
realizowanie spraw związanych z działalnością naukową i organizacyjną komitetów naukowych, problemowych i narodowych, w tym przygotowywanie i koordynacja wyborów członków komitetów,
obsługa działalności Rady Kuratorów,
udział w pracach związanych z okresowa oceną komitetów naukowych, obsługa spraw instytutów naukowych,
prowadzenie sprawozdawczości komitetów i Wydziału,
organizacja i udział w zebraniach planarnych Wydziału,
prowadzenie spraw wydawniczych komitetów i Wydziału,
współdziałanie w realizacji wydatków budżetowych,
przygotowywanie materiałów na stronę internetową,
archiwizacja pozyskanych dokumentów;
współpraca z sekretariatem Wiceprezesa PAN, zgodnie ze sprawowanym nadzorem;
inne zadania przypisane do sekretariatu, które zapewnią sprawne funkcjonowanie Wydziału
Prowadzenie korespondencji w sprawach ogólnych (w tym obsługa zapytań i wytycznych z instytucji nadzorujących, wniosków o udostępnienie informacji publicznej, itp.);
Obsługa działalności organów doradczych Polskiej Akademii Nauk (w tym prowadzenie kalendarza spotkań, obsługa administracyjna i protokołowanie posiedzeń);
Koordynacja prac komisji i zespołów działających w ramach Biura;
Przygotowanie rocznego sprawozdania z działalności Akademii we współpracy z innymi komórkami Kancelarii Akademii i jednostkami organizacyjnymi Akademii;
Przygotowywanie projektów uchwał Prezydium i Zgromadzenia Ogólnego Akademii oraz decyzji Prezesa Akademii wynikających z zakresu działania Biura Organizacyjnego;
Współpraca z innymi Biurami w zakresie wewnętrznego obiegu dokumentów i informacji;
Prowadzenie innych spraw wykraczających poza zakres działalności pozostałych jednostek organizacyjnych;
Wsparcie w usprawnianiu procesów wewnętrznych;
Obsługa wydarzeń o charakterze integracyjnym dla pracowników
prowadzenie spraw związanych z działalności wydawniczą Polskiej Akademii Nauk, w tym bieżąca współpraca z firmami wyłonionymi w drodze przetargów nieograniczonych w zakresie usług składu i łamania oraz druku publikacji Akademii;
koordynacja prac związanych z nadzorem oraz rozliczaniem wykonania usług przygotowania do druku oraz druku publikacji Polskiej Akademii Nauk (m.in. bieżąca współpraca z redakcjami czasopism, ocena poprawności przygotowania plików na poszczególnych etapach prac składu i łamania, kontrola terminów wykonania prac, obliczanie objętości materiałów według przyjętych norm branżowych, konsultacje z wykonawcami i przedstawicielami redakcji celem nadzoru nad prawidłową realizacją umów);
przygotowywanie i prowadzenie przetargów na wykonanie usług opracowania graficznego, składu i łamania oraz druku publikacji;
Główny księgowy – pełny etat w Biurze Finansów i Budżetu
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 28.06.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
dyrektor, menedżer
Obowiązki:
Prowadzenie ksiąg rachunkowych Polskiej Akademii Nauk, zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz ustawą o finansach publicznych, a także nadzór nad księgami jednostek bez osobowości prawnej;
Sporządzanie sprawozdań finansowych do KAS, US, GUS;
Sporządzanie deklaracji podatkowych CIT, JKP-VAT, VAT – UE, PIT, PFRON, ZUS, prowadzenie rozliczeń podatków i opłat lokalnych;
Nadzór nad ewidencją środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
Rozliczanie należności i zobowiązań;
Koordynacja przebiegu badania sprawozdań finansowych przez firmy audytorskie;
Nadzór finansowy bezpośredni i pośredni na projektami i grantami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej;
Prowadzenie spraw dotyczących płac pracowników i osób fizycznych zatrudnionych na umowy cywilnoprawne w Kancelarii PAN;
Kierowanie i nadzór nad pracami działu finansowo-księgowego, w celu zapewnienia sprawnej i prawidłowej obsługi finansowej Akademii
prowadzenie spraw związanych z działalności wydawniczą Polskiej Akademii Nauk, w tym bieżąca współpraca z firmami wyłonionymi w drodze przetargów nieograniczonych w zakresie usług składu i łamania oraz druku publikacji Akademii;
koordynacja prac związanych z nadzorem oraz rozliczaniem wykonania usług przygotowania do druku oraz druku publikacji Polskiej Akademii Nauk (m.in. bieżąca współpraca z redakcjami czasopism, ocena poprawności przygotowania plików na poszczególnych etapach prac, kontrola terminów wykonania prac, obliczanie objętości materiałów według przyjętych norm branżowych, konsultacje z wykonawcami i przedstawicielami redakcji celem nadzoru nad prawidłową realizacją umów);
przygotowywanie i prowadzenie przetargów na wykonanie usług opracowania graficznego, składu i łamania oraz druku publikacji;
specjalista w Biurze Organizacyjno-Majątkowym, Dział Obrotu Nieruchomościami
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 01.05.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Prowadzenie, pozyskiwanie, weryfikacja i aktualizacja dokumentacji formalno-prawnej i geodezyjnej dotyczącej nieruchomości
Prowadzenie ewidencji nieruchomości
Analiza i kontrola stanu formalno-prawnego nieruchomości
Przygotowywanie procesu dzierżawy w szczególności nieruchomości rolnych
Przygotowywanie procesu najmu oraz sprzedaży nieruchomości zbędnych w tym lokali mieszkalnych zgodnie z Ustawą z dnia 15 grudnia 2020 r. o zasadach zbywania mieszkań będących własnością przedsiębiorstw państwowych, niektórych spółek handlowych z udziałem Skarbu Państwa, państwowych osób prawnych oraz niektórych mieszkań będących własnością Skarbu Państwa
Przygotowywanie materiałów oraz współpraca z komisja przetargową powołana do przeprowadzania postepowań przetargowych dotyczących zbycia lub dzierżawy oraz najmu nieruchomości
Prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem służebności, zrzekaniem lub przekazywaniem nieruchomości w związku z racjonalną gospodarką mieniem
Opracowywanie analiz potencjału rynkowego nieruchomości, przygotowywanie raportów i prezentacji
Prowadzenie spraw związanych z planowaniem i kontrolą budżetu Akademii i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, w szczególności:
analiza i ocena złożonych przez jednostki projektów planów finansowych na wszystkich etapach opracowania projektu planu finansowego Akademii,
uczestniczenie w pracach nad opracowaniem projektu budżetu PAN (w układzie tradycyjnym i zadaniowym), a także prowadzenie spraw związanych ze zmianami planów w ciągu roku budżetowego,
opiniowanie planów zamówień publicznych w kontekście planów finansowych ustalonych przez Kanclerza Akademii,
kompletowanie dokumentów związanych z wnioskowaniem o dotację podmiotową oraz sprawdzanie złożonych wniosków pod względem formalnym i rachunkowym, wypełnianie kart jednostkowych podsumowujących zebrane opinie,
okresowa ocena realizacji przez w/w jednostki planu finansowego oraz wykorzystania przyznanej dotacji podmiotowej
Sporządzanie zbiorczego sprawozdania z wykonania planu cz. 67 PAN
Koordynacja przyjęcia rocznych sprawozdań z realizacji planów przez jednostki, w tym weryfikacja dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym oraz sporządzanie zbiorczego sprawozdania z wykonania planu Akademii
reprezentowanie organów Akademii przed sądami, prokuratorem, organami administracji państwowej i samorządowej w każdym trybie postępowania i w każdej instancji na podstawie udzielonych pełnomocnictw,
sporządzanie opinii prawnych,
opiniowanie pod względem formalno-prawnym umów, porozumień i wewnętrznych aktów prawnych, a także udzielanie pomocy w ich redagowaniu,
uzgadnianie pod względem formalno-prawnym projektów decyzji administracyjnych,
udzielanie konsultacji, opinii oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, Kierownictwu i pracownikom Akademii
Stacja Naukowa w Paryżu, 74 rue Lauriston, Francja
Wygasła: 28.02.2023
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
1) Ścisła współpraca z dyrektorem PAN SN w Paryżu w zarządzaniu finansami Stacji, w szczególności:
a) opracowywanie projektów planu finansowego,
b) przygotowywanie korekt planu finansowego i zadaniowego Stacji,
c) monitorowanie stanu realizacji planu finansowego
2) Prowadzenie spraw finansowych Stacji i pokoi gościnnych:
a) nadzór nad prawidłowością formalno-rachunkową dokumentów finansowych,
b) przygotowywanie i opisywanie faktur oraz innych dokumentów księgowych,
c) prowadzenie rejestru umów,
d) prowadzenie rejestru dokumentów finansowych i administracyjnych,
e) dokonywanie płatności,
f) rozliczanie zaliczek i umów,
g) obsługa systemu bankowego
3) Ścisła współpraca z komórkami organizacyjnymi Kancelarii PAN w Warszawie, a w szczególności z pełnomocnikiem prowadzącym księgi rachunkowe w zakresie związanym z zdaniami administratora:
a) dokonywanie okresowej analizy przychodów i kosztów,
b) wymiana dokumentów księgowych,
c) uzyskiwanie kontrasygnat,
d) konsultowanie spraw majątkowych
4) Administrowanie majątkiem Stacji:
a) administrowanie nieruchomością,
b) prowadzenie ksiąg inwentarzowych oraz spisu z natury,
c) nadzór nad organizacją okresowych przeglądów instalacji,
d) przedstawianie planów remontów pomieszczeń i budynków,
e) zlecanie bieżących napraw i konserwacji urządzeń i instalacji,
f) zlecanie zakupów i wymiany wyposażenia pomieszczeń Stacji, w tym biur i pokoi gościnnych,
g) przygotowanie koncepcji w zakresie modernizacji stanu technicznego i estetycznego budynków Stacji
5) Przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych:
a) przygotowywanie dokumentacji postępowań,
b) monitorowanie wydatków pod kątem limitów obligujących do zastosowania procedur wymaganych ustawą Prawo zamówień publicznych lub wewnętrznymi regulacjami Kancelarii PAN,
c) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej przy zawieraniu umów
6) Sprawowanie nadzoru nad wykonaniem prac remontowych i dokonywanie ich odbiorów
Prowadzenie spraw związanych z planowaniem i kontrolą budżetu Akademii i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, w szczególności:
analiza i ocena złożonych przez jednostki projektów planów finansowych na wszystkich etapach opracowania projektu planu finansowego Akademii,
uczestniczenie w pracach nad opracowaniem projektu budżetu PAN (w układzie tradycyjnym i zadaniowym), a także prowadzenie spraw związanych ze zmianami planów w ciągu roku budżetowego,
opiniowanie planów zamówień publicznych w kontekście planów finansowych ustalonych przez Kanclerza Akademii,
kompletowanie dokumentów związanych z wnioskowaniem o dotację podmiotową oraz sprawdzanie złożonych wniosków pod względem formalnym i rachunkowym, wypełnianie kart jednostkowych podsumowujących zebrane opinie,
okresowa ocena realizacji przez w/w jednostki planu finansowego oraz wykorzystania przyznanej dotacji podmiotowej
Sporządzanie zbiorczego sprawozdania z wykonania planu cz. 67 PAN
Koordynacja przyjęcia rocznych sprawozdań z realizacji planów przez jednostki, w tym weryfikacja dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym oraz sporządzanie zbiorczego sprawozdania z wykonania planu Akademii
prowadzenie spraw związanych z działalnością jednostek naukowych Akademii, w tym: dotyczących finansowania działalności statutowej instytutów naukowych PAN; kompleksowej oceny jakości działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej instytutów PAN; szczególnie ważnych osiągnięć instytutów PAN;
przygotowywanie materiałów oraz sporządzanie zbiorczych informacji na podstawie danych zebranych z instytutów Akademii;
tworzenie i aktualizacja bazy danych o działalności jednostek naukowych PAN;
przygotowywanie i obsługa ogólnych spotkań Kierownictwa PAN z dyrektorami jednostek naukowych PAN;
przygotowywanie materiałów i obsługa prac organów doradczych Prezesa PAN;
archiwizacja pozyskanych dokumentów;
współpraca z innymi komórkami Kancelarii PAN w zakresie realizacji zadań służbowych;
wykonywanie innych zadań służbowych objętych zakresem działania Działu ds. Instytutów Naukowych zleconych doraźnie przez przełożonego
Administrator/ka w PAN Stacji Naukowej w Paryżu z j. francuskim
Stacja Naukowa w Paryżu, 74 rue Lauriston, Francja
Wygasła: 14.01.2023
pełny etat
umowa o pracę
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Do obowiązków Administratora należeć będzie:
1) Ścisła współpraca z dyrektorem SN PAN w Paryżu w zarządzaniu finansami Stacji, w szczególności:
a) opracowywanie projektów planu finansowego,
b) przygotowywanie korekt planu finansowego i zadaniowego Stacji,
c) monitorowanie stanu realizacji planu finansowego
2) Prowadzenie spraw finansowych Stacji i pokoi gościnnych:
a) nadzór nad prawidłowością formalno-rachunkową dokumentów finansowych,
b) przygotowywanie i opisywanie faktur oraz innych dokumentów księgowych,
c) prowadzenie rejestru umów,
d) prowadzenie rejestru dokumentów finansowych i administracyjnych,
e) dokonywanie płatności,
f) rozliczanie zaliczek i umów,
g) obsługa systemu bankowego
3) Ścisła współpraca z komórkami organizacyjnymi Kancelarii PAN w Warszawie, a w szczególności z pełnomocnikiem prowadzącym księgi rachunkowe w zakresie związanym z zdaniami administratora:
a) dokonywanie okresowej analizy przychodów i kosztów,
b) wymiana dokumentów księgowych,
c) uzyskiwanie kontrasygnat,
d) konsultowanie spraw majątkowych
4) Administrowanie majątkiem Stacji:
a) administrowanie nieruchomością,
b) prowadzenie ksiąg inwentarzowych oraz spisu z natury,
c) nadzór nad organizacją okresowych przeglądów instalacji,
d) przedstawianie planów remontów pomieszczeń i budynków,
e) zlecanie bieżących napraw i konserwacji urządzeń i instalacji,
f) zlecanie zakupów i wymiany wyposażenia pomieszczeń Stacji, w tym biur i pokoi gościnnych,
g) przygotowanie koncepcji w zakresie modernizacji stanu technicznego i estetycznego budynków Stacji
5) Przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych:
a) przygotowywanie dokumentacji postępowań,
b) monitorowanie wydatków pod kątem limitów obligujących do zastosowania procedur wymaganych ustawą Prawo zamówień publicznych lub wewnętrznymi regulacjami Kancelarii PAN,
c) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej przy zawieraniu umów
6) Sprawowanie nadzoru nad wykonaniem prac remontowych i dokonywanie ich odbiorów
Specjalista ds. Projektów ERC w Biurze ds. Doskonałości Naukowej PAN
Hrubieszowska 6A, Wola, Warszawa
Wygasła: 30.12.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
Przygotowywanie materiałów promocyjnych i informacyjnych o konkursach Europejskiej Rady ds. Badań Naukowych (European Research Council, ERC), m.in: filmy, prezentacje multimedialne, artykuły, broszury, przewodniki
Przygotowywanie i redakcja tekstów na strony internetowe i media społecznościowe
Wsparcie naukowców z polskich jednostek naukowych w dopracowywaniu pomysłów badawczych oraz projektów składanych do ERC
Udział w realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej, w tym programu stypendialnego PASIFIC
Przygotowywanie materiałów promocyjnych i informacyjnych dotyczących Programu PASIFIC we współpracy z Instytutami PAN oraz stypendystami Programu
Współpraca innymi komórkami Kancelarii PAN w zakresie realizacji zadań służbowych
prowadzenie spraw związanych z działalnością jednostek naukowych Akademii, w tym: dotyczących finansowania działalności statutowej instytutów naukowych PAN; kompleksowej oceny jakości działalności naukowej lub badawczo- rozwojowej instytutów PAN; szczególnie ważnych osiągnięć instytutów PAN;
przygotowywanie materiałów oraz sporządzanie zbiorczych informacji na podstawie danych zebranych z instytutów Akademii;
tworzenie i aktualizacja bazy danych o działalności jednostek naukowych PAN;
przygotowywanie i obsługa ogólnych spotkań Kierownictwa PAN z dyrektorami jednostek naukowych PAN;
przygotowywanie materiałów i obsługa prac organów doradczych Prezesa PAN;
archiwizacja pozyskanych dokumentów;
współpraca z innymi komórkami Kancelarii PAN w zakresie realizacji zadań służbowych;
wykonywanie innych zadań służbowych objętych zakresem działania Działu ds. Instytutów Naukowych zleconych doraźnie przez przełożonego
Główny specjalista w Biurze Współpracy z Zagranicą
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 08.12.2022
pełny etat
umowa o pracę
starszy specjalista (Senior)
Obowiązki:
prowadzenie realizowanych w Biurze projektów międzynarodowych,
prowadzenie dokumentacji programów finansowania pobytów badawczych w PAN, w tym rozliczanie i prowadzenie korespondencji z wnioskodawcami oraz instytucjami finansującymi,
procedowanie umów – analiza i nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów w strukturach PAN,
działania komunikacyjne i informacyjne dotyczące oferty Biura w języku angielskim i polskim,
tworzenie prezentacji oraz tekstów w języku polskim i angielskim do publikacji na stronie PAN i w mediach społecznościowych,
organizacja konferencji i spotkań międzynarodowych
organizacja i prowadzenie sekretariatu Wydziału, w tym:
prowadzenie bazy informacyjnej spraw bieżących w zakresie realizowanych zadań,
koordynowanie przepływu dokumentacji i informacji,
obsługa korespondencji (m.in. ewidencja, przygotowywanie odpowiedzi na pisma),
realizowanie spraw związanych z działalnością naukową i organizacyjną komitetów naukowych, problemowych i narodowych, Rady Kuratorów, w tym przygotowywanie i koordynacja wyborów,
udział w pracach związanych z okresowa oceną komitetów naukowych, obsługa spraw instytutów naukowych,
prowadzenie sprawozdawczości komitetów i Wydziału,
organizacja i udział w zebraniach planarnych Wydziału,
prowadzenie spraw wydawniczych komitetów i Wydziału,
współdziałanie w realizacji wydatków budżetowych,
przygotowywanie materiałów na stronę internetową,
archiwizacja pozyskanych dokumentów,
współpraca z sekretariatem Wiceprezesa PAN, zgodnie ze sprawowanym nadzorem,
inne zadania przypisane do sekretariatu, które zapewnią sprawne funkcjonowanie Wydziału
prowadzenie realizowanych w Biurze projektów międzynarodowych,
prowadzenie dokumentacji programów finansowania pobytów badawczych w PAN, w tym rozliczanie i prowadzenie korespondencji z wnioskodawcami oraz instytucjami finansującymi,
procedowanie umów – analiza i nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów w strukturach PAN,
organizacja konferencji i spotkań międzynarodowych,
działania komunikacyjne i informacyjne dotyczące oferty Biura w języku angielskim i polskim,
tworzenie tekstów w języku polskim i angielskim do publikacji w mediach społecznościowych oraz prezentacjach
organizacja i prowadzenie sekretariatu Wydziału, w tym:
prowadzenie bazy informacyjnej spraw bieżących w zakresie realizowanych zadań,
koordynowanie przepływu dokumentacji i informacji,
obsługa korespondencji (m.in. ewidencja, przygotowywanie odpowiedzi na pisma),
realizowanie spraw związanych z działalnością naukową i organizacyjną komitetów naukowych, problemowych i narodowych, Rady Kuratorów, w tym przygotowywanie i koordynacja wyborów,
udział w pracach związanych z okresowa oceną komitetów naukowych, obsługa spraw instytutów naukowych,
prowadzenie sprawozdawczości komitetów i Wydziału,
organizacja i udział w zebraniach planarnych Wydziału,
prowadzenie spraw wydawniczych komitetów i Wydziału,
współdziałanie w realizacji wydatków budżetowych,
przygotowywanie materiałów na stronę internetową,
archiwizacja pozyskanych dokumentów,
współpraca z sekretariatem Wiceprezesa PAN, zgodnie ze sprawowanym nadzorem,
inne zadania przypisane do sekretariatu, które zapewnią sprawne funkcjonowanie Wydziału
prowadzenie realizowanych w Biurze projektów międzynarodowych,
prowadzenie dokumentacji programów finansowania pobytów badawczych w PAN, w tym rozliczanie i prowadzenie korespondencji z wnioskodawcami oraz instytucjami finansującymi,
procedowanie umów – analiza i nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów w strukturach PAN,
organizacja konferencji i spotkań międzynarodowych,
działania komunikacyjne i informacyjne dotyczące oferty Biura w języku angielskim i polskim,
tworzenie tekstów w języku polskim i angielskim do publikacji w mediach społecznościowych oraz prezentacjach
Prowadzenie spraw związanych z planowaniem i kontrolą budżetu Akademii i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, w szczególności:
analiza i ocena złożonych przez jednostki projektów planów finansowych na wszystkich etapach opracowania projektu planu finansowego Akademii,
uczestniczenie w pracach nad opracowaniem projektu budżetu PAN (w układzie tradycyjnym i zadaniowym), a także prowadzenie spraw związanych ze zmianami planów w ciągu roku budżetowego,
opiniowanie planów zamówień publicznych w kontekście planów finansowych ustalonych przez Kanclerza Akademii,
kompletowanie dokumentów związanych z wnioskowaniem o dotację podmiotową oraz sprawdzanie złożonych wniosków pod względem formalnym i rachunkowym, wypełnianie kart jednostkowych podsumowujących zebrane opinie,
okresowa ocena realizacji przez w/w jednostki planu finansowego oraz wykorzystania przyznanej dotacji podmiotowej
Sporządzanie zbiorczego sprawozdania z wykonania planu cz. 67 PAN
Koordynacja przyjęcia rocznych sprawozdań z realizacji planów przez jednostki, w tym weryfikacja dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym oraz sporządzanie zbiorczego sprawozdania z wykonania planu Akademii
Specjalista w Biurze Upowszechniania i Promocji Nauki
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 10.09.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
obsługa zadań z zakresu Upowszechniania i Promocji Działalności Naukowej (UiPDN) zgodnie z przyjętym budżetem i harmonogramem oraz obowiązującymi procedurami,
obsługa naboru oraz weryfikacja wniosków o dofinasowanie zadań z zakresu UiPDN złożonych przez jednostki PAN,
przyjmowanie i ocena formalna raportów z realizacji zadań z zakresu UiPDN,
nadzorowanie rozliczeń zadań z zakresu UiPDN,
wsparcie Dyrektora Biura w sprawach przygotowania planów finansowych, budżetu i kontroli ich realizacji,
wsparcie Dyrektora Biura w sprawach przygotowania sprawozdań finansowych i merytorycznych z realizacji zadań z zakresu UiPDN,
pozyskiwanie informacji od zespołu obsługującego UiPDN oraz monitoring prac, w tym nadzór nad prawidłowym obiegiem informacji,
dokonywanie wyboru wykonawców zadań z zakresu UiPDN zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i procedurami PAN,
przygotowywanie dokumentów, m.in. korespondencji bieżącej, umów cywilno-prawnych, dbanie o prawidłowy obieg dokumentów,
bieżąca współpraca z jednostkami organizacyjnymi PAN oraz strukturami korporacyjnymi,
wykonywanie innych obowiązków związanych z obsługą zadań z zakresu UiPDN
Zastępca / Zastępczyni dyrektora PAN Stacji Naukowej w Wiedniu
Warszawa
Wygasła: 22.08.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
dyrektor
Obowiązki:
Dyrektor PAN Stacji Naukowej w Wiedniu
ogłasza nabór na stanowisko
zastępcy / zastępczyni dyrektora
w pełnym wymiarze czasu pracy
Miejsce pracy: PAN Stacja Naukowa w Wiedniu
Przewidywany termin zatrudnienia: I kwartał 2023
Podstawa zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony (w tym okres próbny), łączny maksymalny czas pracy w formule delegowania - 36 miesięcy; Pracodawca zapewnia mieszkanie służbowe w ramach użyczenia
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało:
Zastępowanie dyrektora Stacji;
Bieżąca weryfikacja/dostosowywanie regulacji wewnętrznych jednostki do obowiązujących przepisów;
Wsparcie dyrektora w przygotowaniu planów finansowych, budżetów i kontrola ich realizacji, w tym sporządzanie stosownych wniosków i sprawozdań;
Współpraca z księgową Stacji w zakresie przygotowania dokumentacji finansowej, planów i sprawozdań finansowych Stacji;
Wsparcie dyrektora w sprawach kadrowych, w tym prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników;
Kontrola ewidencji majątku ruchomego;
Opracowywanie dokumentów wykonawczych i sprawozdań z działalności administracyjnej Stacji i przedkładanie ich dyrektorowi;
Kierowanie pracą personelu technicznej i administracyjnej obsługi Stacji;
Przygotowywanie rocznych i wieloletnich planów remontowo-inwestycyjnych;
Przygotowywanie dokumentów m.in. z zakresu zamówień publicznych, prawa pracy; umów cywilno-prawnych; współpraca z zewnętrzną kancelarią prawną;
Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
Prowadzenie wszelkich spraw gospodarczych i administracyjnych Stacji; w tym systematyczny nadzór nad budynkiem i sprawnością techniczną obiektu oraz zlecanie koniecznych napraw i prac konserwatorskich;
Dbanie o prawidłowy obieg dokumentów księgowych oraz umów;
Kierowanie logistycznym przygotowaniem przedsięwzięć merytorycznych organizowanych przez Stację, nadzór nad udostępnianiem pokoi gościnnych i sal konferencyjnych;
Współpraca z odpowiednimi komórkami Kancelarii PAN
pomieszczeń socjalnych i toalet oraz pomieszczeń biurowych w budynkach Muzeum Ziemi; bieżące uzupełnianie materiałów i środków czystości w pomieszczeniach; mycie okien (praca na wysokości do 3 metrów); wynoszenie śmieci; utrzymanie czystości w bezpośrednim sąsiedztwie budynków Muzeum Ziemi na terenie ogrodów; inne dodatkowe prace
w tym prace porządkowe podczas wydarzeń organizowanych przez Muzeum Ziemi
Specjalista w Biurze Upowszechniania i Promocji Nauki
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 07.07.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
obsługa zadań z zakresu Upowszechniania i Promocji Działalności Naukowej (UiPDN) zgodnie z przyjętym budżetem i harmonogramem oraz obowiązującymi procedurami,
obsługa naboru oraz weryfikacja wniosków o dofinasowanie zadań z zakresu UiPDN złożonych przez jednostki PAN,
przyjmowanie i ocena formalna raportów z realizacji zadań z zakresu UiPDN,
nadzorowanie rozliczeń zadań z zakresu UiPDN,
wsparcie Dyrektora Biura w sprawach przygotowania planów finansowych, budżetu i kontroli ich realizacji,
wsparcie Dyrektora Biura w sprawach przygotowania sprawozdań finansowych i merytorycznych z realizacji zadań z zakresu UiPDN,
pozyskiwanie informacji od zespołu obsługującego UiPDN oraz monitoring prac, w tym nadzór nad prawidłowym obiegiem informacji,
dokonywanie wyboru wykonawców zadań z zakresu UiPDN zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i procedurami PAN,
przygotowywanie dokumentów, m.in. korespondencji bieżącej, umów cywilno-prawnych, dbanie o prawidłowy obieg dokumentów,
bieżąca współpraca z jednostkami organizacyjnymi PAN oraz strukturami korporacyjnymi,
wykonywanie innych obowiązków związanych z obsługą zadań z zakresu UiPDN
Prowadzenie spraw związanych z planowaniem i kontrolą budżetu Akademii i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, w szczególności:
analiza i ocena złożonych przez jednostki projektów planów finansowych na wszystkich etapach opracowania projektu planu finansowego Akademii,
uczestniczenie w pracach nad opracowaniem projektu budżetu PAN (w układzie tradycyjnym i zadaniowym), a także prowadzenie spraw związanych ze zmianami planów w ciągu roku budżetowego
opiniowanie planów zamówień publicznych w kontekście planów finansowych ustalonych przez Kanclerza Akademii,
kompletowanie dokumentów związanych z wnioskowaniem o dotację podmiotową oraz sprawdzanie złożonych wniosków pod względem formalnym i rachunkowym, wypełnianie kart jednostkowych podsumowujących zebrane opinie,
okresowa ocena realizacji przez w/w jednostki planu finansowego oraz wykorzystania przyznanej dotacji podmiotowej
Sporządzanie zbiorczego sprawozdania z wykonania planu cz. 67 PAN
Koordynacja przyjęcia rocznych sprawozdań z realizacji planów przez jednostki, w tym weryfikacja dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym oraz sporządzanie zbiorczego sprawozdania z wykonania planu Akademii
Poszukujemy osoby, która będzie odpowiedzialna za prowadzenie spraw administracyjno-organizacyjnych Stacji, w tym za przygotowanie i monitorowanie jej budżetu, a także za organizację bądź współorganizację konferencji, spotkań czy warsztatów i zamieszczanie informacji na stronie internetowej. W zakresie kompetencji pracownika będzie także prowadzenie spraw organizacyjnych jednostki, dbałość o obieg korespondencji i dokumentów formalno-finansowych
Ogłoszenie Archiwalne
Ogłoszenie Archiwalne
Inspektor w Zespole Prawnym
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 11.06.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
asystent, młodszy specjalista (Junior)
Obowiązki:
przygotowywanie projektów pism oraz kompletowanie dokumentacji spraw bieżących, w tym archiwizowanie;
przygotowywanie projektów i ewidencja upoważnień;
przygotowywanie projektów pism oraz decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu ustawy o dostępie do informacji publicznej;
uczestniczenie w opracowaniu projektu oraz realizacji planu finansowego Zespołu, przygotowywanie zleceń finansowych opłat sądowych i skarbowych oraz innych należności;
odbiór i rejestracja dokumentów wpływających do Zespołu;
obsługa komisji dyscyplinarnej II instancji dla pracowników naukowych Akademii;
kontakt z podmiotami zewnętrznymi (w tym urzędami, sądami i komornikami);
Organizacja działalności merytorycznej stacji polegająca na: 1) realizacji własnych projektów (badań) naukowych oraz koordynowanie badań pracowników CBH PAN z zakresu historii stosunków polsko-niemieckich; 2) wspieraniu korporacji PAN, instytutów PAN oraz naukowców realizujących badania naukowe w Polsce w: - realizacji projektów międzynarodowych; - poszukiwaniu partnerów zagranicznych; - poszukiwaniu zagranicznych źródeł finansowania i ofert stypendialnych; - popularyzacji wyników badań realizowanych w polskich instytucjach naukowych
Współpraca z Radą Naukową w celu uzgadniania kierunków działalności merytorycznej Centrum
Opracowywanie finansowych i zadaniowych planów działalności stacji oraz ich korekt
Racjonalna gospodarka środkami finansowymi i materialnymi
Nadzór nad realizacją planu finansowego i zadaniowego stacji
Zarządzanie zespołem pracowników, organizacja pracy i nadzór na wykonaniem powierzonych zadań
Nadzór nad przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej
przygotowywanie dokumentacji związanej z nawiązaniem, trwaniem i rozwiązaniem stosunku pracy pracowników Kancelarii Akademii, w tym dbałość o poprawność merytoryczną dokumentów, weryfikacja uprawnień wynikających z ustaw i rozporządzeń,
prowadzenie spraw zlikwidowanych jednostek Akademii, w tym przygotowywanie dokumentów np.Rp-7, świadectw pracy, byłym pracownikom, współpraca w tym zakresie z Archiwami,
zgłaszanie i wyrejestrowywanie do i z ubezpieczeń (znajomość programu płatnik) oraz współpraca z ZUS,
prowadzenie ewidencji, kontrola i rozliczanie czasu pracy,
wprowadzanie danych do systemu,
prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami akt osobowych i innej dokumentacji pracowniczej, w tym archiwizacja,
sporządzanie sprawozdań GUS,
prowadzenie ewidencji badań medycyny pracy, obsługa e-skierowań, obsługa PPK
1. Kierowanie pracami Biura w celu zapewnienia sprawnej i efektywnej realizacji zadań, do których będzie należało m.in.:
- wsparcie najlepszych naukowców z polskich jednostek naukowych w dopracowywaniu pomysłów badawczych oraz wniosków projektowych składanych w najbardziej prestiżowych konkursach grantowych w Europie (konkursy European Research Council – ERC);
- przygotowanie kandydatów zaproszonych do drugiego etapu oceny wniosków ERC do interview z ekspertami ERC;
- wsparcie laureatów ERC w realizacji projektów;
- ułatwianie współpracy aplikujących o granty ERC z panelistami i laureatami ERC;
- prowadzenie szkoleń, warsztatów i konferencji dot. grantów ERC;
- organizacja szkoleń dot. przygotowania grantów ERC z najlepszymi jednostkami naukowymi w Europie;
- przygotowywanie opinii i stanowisk dot. grantów ERC;
- prowadzenie działań, których celem jest ułatwienie realizacji projektów ERC w Polsce (współpraca z MEiN, Komisja Europejską, Scientific Council ERC, jednostkami naukowymi, w których realizowane są granty)
2. Współpraca z ekspertami ERC oraz instytucjami w innych krajach UE, zajmującymi się projektami ERC;
3. Reprezentowanie PAN na zewnątrz w ramach udzielonego pełnomocnictwa, w tym wyjazdy służbowe poza siedzibę Kancelarii PAN;
4. Udział w pisaniu i realizacji projektów przygotowanych przez BDN PAN
Współpraca biurowa i gospodarcza z wszystkimi komórkami organizacyjnymi Kancelarii oraz innymi jednostkami organizacyjnymi Akademii
Udzielanie informacji na zapytania interesantów (w tym e-mail)
Prowadzenie ewidencji realizowanych spraw w Excelu, przygotowywanie zestawień, obsługa innych systemów
Planowanie kosztów, wnioskowanie o zabezpieczenie środków, w tym planowanie budżetu na kolejny rok
Wykonywanie wszelkich prac techniczno-fizycznych o charakterze usługowym i transportowym. Nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w siedzibie, w tym dbanie o zaopatrzenie miejsc wspólnych
Wykonywanie drobnych napraw sprzętu biurowego i gospodarczego
Ewidencja majątku ruchomego, gospodarka majątkiem, likwidacja, przekazywanie środków
Obsługa magazynu materiałów biurowych
Wsparcie i pomoc w zakresie obsługi pocztowej realizowanej przez Dziennik Podawczy w Kancelarii
Pełnienie dyżurów w celu zapewnienia zabezpieczenia mienia Kancelarii
Specjalista ds. Projektów ERC w Biurze ds. Doskonałości Naukowej PAN
Hrubieszowska 6A, Wola, Warszawa
Wygasła: 09.04.2022
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
wsparcie najlepszych naukowców z polskich jednostek naukowych w dopracowywaniu pomysłów badawczych oraz projektów składanych w najbardziej prestiżowych konkursach grantowych w Europie (konkursy European Research Council – ERC),
prowadzenie szkoleń i warsztatów dotyczących przygotowania i realizacji projektów finansowanych przez ERC,
przygotowywanie materiałów promocyjnych i informacyjnych o ERC (filmy, prezentacje multimedialne, artykuły, broszury, przewodniki),
organizacja szkoleń, warsztatów w kraju i za granicą,
współpraca z najlepszymi naukowcami europejskimi realizującymi i oceniającymi granty ERC,
współpraca z instytucjami w innych krajach wspierającymi przygotowanie i realizację projektów ERC m.in. z University of Oxford, University of Cambridge, CNRS, Imperial College, Max Planck,
współpraca z Komisją Europejską, MEiN oraz innymi krajowymi i europejskimi agendami wspierającymi badania naukowe,
reprezentowanie PAN w tym wyjazdy służbowe poza siedzibę Kancelarii PAN,
udział w pisaniu i realizacji projektów przygotowanych przez BDN PAN
Specjalista w Biurze Upowszechniania i Promocji Nauki
plac Defilad 1, Śródmieście, Warszawa
Wygasła: 06.03.2022
pełny etat
umowa o pracę
specjalista (Mid / Regular)
Obowiązki:
obsługa zadań z zakresu Upowszechniania i Promocji Działalności Naukowej (UiPDN) zgodnie z przyjętym budżetem i harmonogramem oraz obowiązującymi procedurami,
obsługa naboru oraz weryfikacja wniosków o dofinasowanie zadań z zakresu UiPDN złożonych przez jednostki PAN,
przyjmowanie i ocena formalna raportów z realizacji zadań z zakresu UiPDN,
nadzorowanie rozliczeń zadań z zakresu UiPDN,
wsparcie Dyrektora Biura w sprawach przygotowania planów finansowych, budżetu i kontroli ich realizacji,
wsparcie Dyrektora Biura w sprawach przygotowania sprawozdań finansowych i merytorycznych z realizacji zadań z zakresu UiPDN,
pozyskiwanie informacji od zespołu obsługującego UiPDN oraz monitoring prac, w tym nadzór nad prawidłowym obiegiem informacji,
dokonywanie wyboru wykonawców zadań z zakresu UiPDN zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i procedurami PAN,
przygotowywanie dokumentów, m.in. korespondencji bieżącej, umów cywilno-prawnych, dbanie o prawidłowy ich obieg,
bieżąca współpraca z jednostkami organizacyjnymi PAN oraz strukturami korporacyjnymi,
wykonywanie innych obowiązków związanych z obsługą zadań z zakresu UiPDN
budowanie dobrego wizerunku Polskiej Akademii Nauk i kierownictwa PAN w mediach oraz kształtowanie polityki informacyjnej Akademii;
reprezentowanie Polskiej Akademii Nauk i kierownictwa PAN w środkach masowego przekazu; przygotowywanie wystąpień publicznych dla kierownictwa PAN;
tworzenie i wdrażanie polityki informacyjnej oraz budowanie wizerunku Akademii w mediach;
inicjowanie artykułów, wywiadów i innych informacji w mediach;
przedstawianie opinii publicznej za pośrednictwem mediów, w tym mediów społecznościowych, oficjalnego stanowiska Akademii;
monitorowanie, reagowanie oraz informowanie mediów o bieżącej działalności PAN, udzielanie odpowiedzi na zapytania dziennikarzy, budowanie dobrych relacji z przedstawicielami mediów, tworzenie informacji prasowych;
dbanie o spójność komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej Akademii, w tym opiniowanie działań podejmowanych przez jednostki Kancelarii w zakresie wpływu podejmowanych przez nie inicjatyw na wizerunek PAN;
wsparcie komunikacji jednostek PAN w zakresie ich aktywności naukowej i upowszechniającej naukę w ramach dostępnych narzędzi;
dbanie o relacje z szeroko rozumianym środowiskiem naukowym w Polsce, korporacją uczonych PAN oraz komitetami Akademii;
pośredniczenie w kontaktach dziennikarzy z naukowcami PAN, organizacja konferencji prasowych i obsługa prasowa wydarzeń;
przygotowanie treści publikowanych na stronach internetowych Akademii;
prowadzenie oficjalnych kont i profili PAN w mediach społecznościowych;
przygotowywanie dokumentacji związanej z nawiązaniem, trwaniem i rozwiązaniem stosunku pracy pracowników Akademii, w tym dbałość o poprawność merytoryczną dokumentów, weryfikacja uprawnień wynikających z ustaw i rozporządzeń,
prowadzenie spraw zlikwidowanych jednostek Akademii, w tym przygotowywanie dokumentów np.Rp-7, świadectw pracy, byłym pracownikom, współpraca w tym zakresie z Archiwami,
zgłaszanie i wyrejestrowywanie do i z ubezpieczeń (znajomość programu płatnik) oraz współpraca z ZUS,
kontrola ewidencji i rozliczanie czasu pracy,
wprowadzanie danych do systemu,
prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami akt osobowych i innej dokumentacji pracowniczej, w tym archiwizacja,