Czy macie jakieś informacje na temat pracy w tej firmie? Jak wygląda atmosfera? Czy wynagrodzenie jest dobre? Czy są jakieś benefity? Jakie są warunki pracy? Z góry dzięki!
Provide excellent customer service to dedicated B2B customers
Support customers along the whole OTC process
Monitor the fulfillment of your customers orders and react in case your customer satisfaction is at risk
Represent your customers interests within BASF by managing your customers’ complaints and deliver professional answers
Cooperate with various departments locally and abroad (sales, finance, logistics, transport)
Be a high-end administrator by ensuring a proper level of documentation in the system and a document flow that goes in line with company and legal standards
Obsługa systemu SAP w zakresie obsługi zamówień Klienta (w tym weryfikacja poprawności i kompletności, monitorowanie dostępności produktów, fakturowanie)
Bieżący kontakt telefoniczny, e-mailowy z Klientami w kwestii realizacji zamówień oraz rozliczeń i płatności
Ścisła współpraca z działem sprzedaży, logistyki, kontrolingu i magazynowym w zakresie obsługiwanych zamówień
Przygotowanie dokumentów do sprzedaży (personalizacja szablonów warunków handlowych, umów itp.) oraz ich późniejsze kompletowanie i archiwizowanie
Dbałość o utrzymywanie trwałych, pozytywnych i profesjonalnych relacji z Klientami
Współpraca z działami wewnętrznymi firmy mieszczącymi się poza granicami Polski
Przyjmowanie i wyjaśnianie reklamacji od Klientów
Rozwiazywanie ewentualnych problemów operacyjnych związanych z codzienną pracą w systemie
Buyer (Indirect Procurement) with Ukrainian language
Warszawa
Wygasła: 08.05.2024
full-time
umowa o pracę
hybrid work
specialist (Mid / Regular)
Obowiązki:
Secure supply which matches iBP (internal Business Partner) needs best and provide competitive pricing for categories in Indirect Procurement for BASF Ukraine
Key interface to iBP, coordinate across sites and procurement responsibilities
Negotiate and award contracts, drive and implement contracts locally (S2C)
Purchase Order creation and monitoring in SAP – MM (P2P)
Tworzenie dokumentów (np. pełnomocnictwa, wnioski do KRS)
Wsparcie Działu Prawnego w bieżącej pracy (np. kontakt z sądami, urzędami, organami administracji publicznej, weryfikacja wewnętrznej dokumentacji Spółki, przygotowywanie analiz przepisów i orzecznictwa na potrzeby realizowanych projektów)
Acting entrepreneurial: Regular telephone and personal customer contact to identify and exploit business potential to further nurture BTC business growth
Onboarding of new customers in our systems
Achieve sales and efficiency targets
Independent, efficient, and timely management of customer complaints in the sense of a positive BTC external presentation
Understanding, implementing, and further developing digital sales-relevant processes with the aim of achieving the highest possible degree of efficiency in lean customer management
Customer and prospect customer support by using digital means: first point of contact for all operational and technical questions of customers and prospect customers
Monitoring and managing of customer orders being entered in BTC ChemShop holistically ensuring complete communication throughout the entire order process
Support of assigned lean customers in application-related questions finding product solutions and selling BTC product portfolio ensuring a high lead conversion rate by qualifying all new leads coming in via Salesforce CRM
Secure application and active contribution to the continuous development of BTC internal tools: BTC CHemShop, CRM/Sales Force, SAP, Price Finder, Intranet & further digital means
Junior Customer Service Specialist - Order to Cash (SAP)
Warszawa
Wygasła: 16.12.2023
full-time
umowa o pracę tymczasową
hybrid work
junior specialist (Junior)
Obowiązki:
Provide excellent customer service to dedicated customers
Support customers along the whole OTC process
Monitor the fulfillment of your customers orders and react in case your customer satisfaction is at risk
Represent your customers interests within BASF by managing your customers’ complaints and deliver professional answers
You are not alone. Cooperate with various departments locally and abroad (sales, finance, logistics, transport)
Be a high-end administrator by ensuring a proper level of documentation in the system and a document flow that goes in line with company and legal standards
Asystent / Asystentka Działu Środki Ochrony Roślin
Warszawa
Wygasła: 20.09.2023
pełny etat
umowa agencyjna
praca stacjonarna
praca hybrydowa
asystent
Obowiązki:
Wsparcie Działu AP w zakresie: organizacji spotkań wewnętrznych oraz zewnętrznych, obsługi gości zewnętrznych (rezerwacje, transport), obsługi systemów wewnętrznych, przeprowadzania przetargów, koordynacji i aktualizacji kalendarzy o wydarzenia działowe
Ponadto wsparcie zespołu zarządzającego AP w zakresie: obsługi podróży służbowych/delegacji, przygotowywania prezentacji, koordynacji spotkań MS Teams
Wsparcie działu w obszarze marketingu: dostosowywanie materiałów komunikacyjnych, kontrola jakości i koordynacja prezentów dla klientów, wsparcie w organizacji dużych wydarzeń dla klientów, działania online: zarządzanie SM oraz stroną internetową
Secure supply which matches iBP (internal Business Partner) needs best and provide competitive pricing for products / services for Indirect Procurement in Poland
responsible for the preparation, execution and evaluation of tenders, negotiations and contract award, contract implementation (S2C)
Responsible for Purchase order creation and monitoring in SAP (P2P)
Internal Business Partner Relationship Management (effective cooperation with iBP, consultancy in Procurement process)
Act as a central point of contact for both - internal and external business partners in Poland
Proactive involvement in developing and implementing the category-specific purchasing strategy
Proactive action from you is required in order to bring new ideas and identify potential for improvement
In close cooperation with the internal Business Partners, Legal, Corporate Data Protection, Finance as well as the Category Buyers from different countries you live the purchasing processes
Ensure achievement of targets
Ensure effective implementation and monitoring of Procurement processes and guidelines
Working together with Basf ECMS teams to protect our people, plants, communities and reputation from the hazards of our processes and products
Providing Process Safety expertise to safely operate our plants by identifying and controlling the hazards of the materials we handle, the chemical processes we run, and the physical equipment we use
By leading design reviews for new, existing, and changing processes, ensure the safe design and on-going operation of our facilities via Process Hazard Analyses (PHAs), Management of Change, etc
Continually improving the technical competency of process safety with Basf ECMS colleagues involved with the design and operation of our sites. This includes providing expert consultation on process safety issues and developing and delivering specific process safety training content, courses, and seminars across the Basf ECMS community
Interpreting governmental regulations, industry ‘best practices’ and emerging trends and then developing and communicating recommended actions and/or compliance strategies for BASF ECMS
Ensure a consistent and comprehensive internal and external ECMS regional communications strategy in EMEA, working closely with business and regional leaders as well as members of the global communications team
Manage and coordinate region EMEA communications objectives strategies and tactics for the Precious Metal Services & Recycling business
Working closely with other EMEA communications team members, collaborate to meet objectives, strategies and tactics, and grow communications impact in the region in a holistic and consistent manner
Support communications translations to Polish (or internal reviews) as required
Manage employee communications for Precious Metal Services & Recycling sites in EMEA and ECMS Functional Center in Poland
Support global ECMS functions as needed with various communications activities and serve as a communications counselor to business leadership in EMEA to support effective employee and stakeholder engagement
Manage and implement communications activities in the EMEA region. This includes various tactics across internal and external communications. Includes digital strategies, channels and social media
Plan and execute external communications activities such as customer and external events, media relations, community relations, employer branding and other opportunities
Support ECMS image and reputation with proactive brand management and ensuring a one voice approach. Support creation and delivery of internal and external print, online and video communications materials
Manage all internal and external communications (site & community relations, license to operate) for Precious Metals Services & Recycling sites in EMEA. Develop and execute community engagement, change management and employee communications plans. Includes tactics such as newsletters, leader communications, digital signage and more
Support sites with incident response and crisis preparedness and communications. Responsible for ensuring response protocols meet communications guidelines and ensure the Global Head of Communications and other team members are informed and consulted in a timely and relevant manner on communications (standby statements, proactive communications, etc.)
Working with external media services provider, support media relations including news release distribution, media monitoring and media training. Serve as a local company spokesperson under the ECMS and Precious Metal Services & Recycling one voice approach
Perform vendor management including supervising and guiding external providers with all communications-related activities
Engage employee resource group leaders and leverage existing resources to further improve communications channels and increase employee engagement across the region and within sites
Manages the routine VAT, corporate income tax and local tax (including other non-tax mandatory financial reporting) function (e.g.preparation of returns and tax filing process, tax accounting & reporting)
Assurance and enforcement compliance to IFRS/FEM, general Tax Compliance, Indirect Tax and CIT controls and accounting policies
Analyse, implements and evaluates design effectiveness of tax compliance controls
Monitoring the VAT, corporate income tax and local tax (including other non-tax mandatory financial reporting) function (e.g. preparation of returns and tax filing process, tax accounting & reporting)
Coordinate tax compliance related processes with BASF Corporate Tax and provides support in preparing country specific local TP supplements
Proposes and implements approved process improvements
Perform other tasks delegated by the superiors to achieve the aforementioned targets
Budowa strategii cyfryzacji zakładu produkcyjnego z uwzględnieniem potrzeb biznesu oraz możliwości rynkowych rozwiązań
Zarządzanie projektami IT. Planowanie, budowanie koncepcji w oparciu o potrzeby biznesu, proponowanie optymalnych rozwiązań oraz wdrożenie systemów/ zmian infrastrukturalnych
Raportowanie postępu prac, zagadnieniach prac, ryzyk oraz możliwych środków zaradczych
Zarządzanie ryzykiem , zmianą i komunikacją w prowadzonych projektach
Dobór rozwiązań rynkowych optymalnych kosztowo w odpowiedzi na potrzeby klientów wewnętrznych, zewnętrznych. Analiza funkcjonalno-kosztowa dostępnych opcji, rekomendacje odnośnie finalnych rozwiązań
Prowadzenie i dokumentacja szkoleń dla pracowników w zakresie wprowadzanych projektów
Zarządzanie budżetem projektowymi
Współpraca z innymi działami w zakładzie oraz siostrzanymi zakładami grupy BASF, funkcjami globalnymi
Zarządzanie dostawcami zewnętrznymi
Wdrażanie działań mających na celu prawidłowy przepływ informacji, danych raportów w przedsiębiorstwie
Responsible to manage, direct, coordinate, and conduct analysis of all products subject to the Free Trade Agreements (FTA) to which the regional Countries are parties and prepare and maintain data and documentation required by these FTAs
Collaborate, coordinate and recommend best practices with BU senior leadership as well as the Management Team in Customs to ensure FTA processes are optimized and supported in the global KPI report
Participate and organize the Preference Management regular meetings and align cost and KPI measures
Responsible for the solicitation of data and documentation, such as FTA certificates and long-term supplier agreements, from ECMS suppliers in order to obtain cost avoidance status for the various BU’s and legal entities
Responsible for communication with ECMS customers and senior leaders within the ECMS business units to ensure that FTA responses and requirements are met
Responsible to assist with additional duty management opportunities for the Customs organization, both regionally and globally
Ensuring compliance of a defined portfolio of Basf ECMS materials with global product safety regulations including but not limited to hazard classification or nanomaterials regulations
Creating and maintaining product safety master data and safety data sheets for a defined portfolio of materials globally
Tracking global relevant Product Safety regulations
Supporting and advising business units with regards to global product safety
Performing GHS classifications, creating and maintaining SDSs and GHS label language
Managing global master data and product safety tasks and projects
Strategically guiding the Basf ECMS business regarding Product Safety relevant issues
Representing Basf ECMS in relevant product safety and regulatory communities
Globally responsible for end-to-end ERP process and non-ERP applications for Supply Chain, incl. OTC, Foreign Trade, TM, Site Logistics, eWM/WM/IM, S&OP
Act as main point of contact on global level for Supply Chain IT Product and provide guidance and expertise for ERP and Non-ERP applications
Lead demand management for Supply Chain IT Product, ensuring completeness of regional and country-specific product requirements and identification of architecture inter-dependencies
Design necessary changes and system specifications aimed at satisfying the business and regulatory requirements – engage with outsourcing provider where needed
Initiate process improvement implementations (standardization, automation & simplification) in SAP and non-ERP application landscape in coordination with stakeholders
Ensure Global architecture and change principles are being followed
Document global business processes and work on related systems specifications
Lead and/or support Supply Chain IT Product-related projects regarding process improvements
Promote and support exchange with functional counterparts, other IT Product Owners, IT function and the local key user community
Define required capabilities for Supply Chain processes and information management
Build user capabilities (e.g. via trainings)
Track and maintain process KPI data for Supply Chain SAP modules (in line with Service Mgr)
Take part in the Business Operations Community of Practice
Support the definition of Cyber Security Strategy, aid Senior Management in its implementation
Ensure the application (ERP and non-ERP) and technology landscape are in compliance with cyber security expectations
Implement Cyber Security and Risk Management framework and procedures
Monitor Data Protection and Privacy Policy adherence – conduct Info Protection duties
Support identification and determination of critical business processes and assets and associated / supporting IT services
Identify security / compliance breaches through risk analysis – take steps to mitigate breaches
Conduct periodic or ad-hoc IT security audits
Support execution of information security risk assessments for third-party vendors and respond to information security diligence requests from external partners
Conduct analysis to propose improvements, such as implementation of new technology
Understand latest information technology security trends and benchmarks – discuss potential improvements with external service providers
Inform and raise cyber security concerns to Information Security Officer
Participate in Digital Foundations Community of Practice – coordinate local implementation with Local IT Specialists
Support assessment and maintenance of data security in line with data protection and privacy policy by deploying various processes and tools
Develop materials to conduct trainings and workshops where appropriate
Take IT Product Ownership responsibilities for the Salesforce platform, related Sales Enablement toolset and system interfaces
Define product requirements based on a strategic product roadmap and coordinate implementation with our strategic outsourcing provider
Engage with frontline business users to understand sales enablement process and user needs
Optimize related processes through the best possible design of the platform and its interfaces
Collaborate with business and functions (e.g., Sales, Marketing) to understand and translate business and customer needs into requirements and advise on Salesforce-based IT solutions
Maintain communication with key stakeholders to remain informed, build strong professional relationships, gain business knowledge, and represent the product vision and strategy
Produce and manage a team backlog, working with customers and colleagues to define and prioritize work items; justify acceptance and prioritization of work items
Promote product enhancements among user; analyze value creation and communicate team goals and accomplishments to colleagues and leadership
Draw on expertise to advise senior management and stakeholders on topics related to sales enablement
Use an agile methodology, continuously assess business needs and priorities, determine team milestones and deliverables, and identify business opportunities and risks
Participate in Sales Enablement Community of Practice
Nadzór oraz zapewnienie bezpiecznego i poprawnego funkcjonowania urządzeń z uwzględnieniem wymagań prawnych i przepisów środowiskowych
Planowanie pracy, planowanie zadań, przygotowywanie planów rozwojowych podległych pracowników
Planowanie i monitorowanie kosztów podległego obszaru
Zapewnianie skutecznego usuwania awarii wraz z pełną analizą przyczyn oraz wdrażanie akcji korygujących w podległych obszarach
Zarządzanie programem Bad Actor (analiza powtarzających się awarii)
Definiowanie celów oraz monitorowanie wskaźników działu utrzymania ruchu
Wprowadzanie skutecznych działań w przypadku odchyleń od zdefiniowanych celów
Doświadczenie we wdrażaniu TPM
Analizowanie trendów awaryjności oraz definiowanie akcje korygujących i prewencyjnych
Analizowanie kosztów awarii wraz z propozycjami działań optymalizacyjnych
Tworzenie oraz optymalizacja planów i procedur utrzymania ruchu (prewencja oraz reakcja)
Zapewnianie przeprowadzenia wymaganych inspekcji, konserwacji i przeglądów
Zapewnianie organizacji prac podległego obszaru zgodnie z wymaganiami prawnymi oraz wewnętrznymi procedurami i zasadami
Definiowanie i wdrażanie strategii utrzymania ruchu
Aktywny udział w projektach związanych z definiowaniem, usprawnieniami oraz transferem technologii produkcyjnych
Techniczne wsparcie pozostałych działów zakładu, w szczególności w obszarach związanych z analizowaniem zdarzeń BHP wraz z definiowaniem i wdrażaniem akcji korygujących i prewencyjnych
Samodzielna realizacja rozładunków samochodów z materiałami do produkcji, załadunków materiałów i wyrobów na środki transportu,dostaw materiałów i wyrobów na linie produkcyjne przy użyciu wózków widłowych i mobilnych urządzeń komputerowych
Organizowanie i samodzielna realizacja przemieszczeń jednostek ładunkowych ze strefy przyjęć i z linii produkcyjnych: na podajniki ASRS, z podajników ASRS na linie produkcyjne i na strefę wysyłek
Wykonywanie prac na wysokościach z użyciem odpowiedniego sprzętu zabezpieczającego przy obsłudze układnic magazynu wysokiego składowania po odpowiednim przeszkoleniu
Wykonanie sprzątania przydzielonych obszarów zgodnie z harmonogramem i wg ustalonej procedury
Kontrola działania magazynu wysokiego składowania, zgłaszanie usterek awarii do przełozonego
Umieszczenie etykiet zgodnie z wymaganiami klienta
Zgłaszanie pomysłów mogących wpłynąć na usprawnienie wydajności, jakości (procesów, produktów) i bezpieczeństwa
Drive the overall management on Business Travel on a global basis and align with the various stakeholders
Owns the overall Business Travel Process: Global Corporate Requirement “Business Travel”, related procurement, finance and other processes, IT Applications, lead and support the involved parties
Oversight global business travel strategy: implement, coordinate, enforce and communicate policies/requirements and business travel procedures to local teams
Keep up with market trends and legislative changes, analyze and interpret their impact on business traveler in close cooperation with the selected service providers and address the issues with stakeholders
Develop and implement training of program for travelers, travel arrangers and Local Travel Coordinators
Manage the work of Local Travel Responsible’s
Establish and maintain relationships with external vendors and travel agencies
Set up communication channels with internal (e.g. Business Travel intranet page) and external stakeholders (carry out the traveler and supplier surveys, regular meeting, troubleshooting)
Drive continuous improvement of the Business Travel Program
Cooperate and drive business travel matters with Procurement on sourcing and negotiation with travel suppliers, with EHS on traveler safety, compliance, and security topics, with Treasury and Accounting on credit card program and travel and expenses data management
Zapewnienie najwyższych standardów usług dla klientów OEM branży automotive poprzez dostarczanie kompetentnego wsparcia dla TIER1 oraz OEM w operacyjnej logistyce łańcucha dostaw
Budowanie i rozwijanie długofalowych relacji z klientami
Samodzielne rozpatrywanie wszystkich przychodzących zamówień klientów oraz harmonogramów dostaw
Ustalanie priorytetów realizacji zamówień razem z Kierownikiem Działu w okresach eskalacyjnych
Określenie dat dostaw i ilości zamawianych produktów
Zapewnianie terminowej dostawy w porozumieniu z Działem Planowania i Transportu
Inicjacja procesu rezerwacji oraz wysyłki w porozumieniu z RFA/QC/magazyn (w tym przygotowanie dokumentów dla wysyłek specjalnych PCR/MCR w szczególnych przypadkach)
Stałe przechowywanie danych dotyczących istniejących i nowych produktów
Dostarczanie danych do oceny satysfakcji klienta
Rejestracja i rozpatrywanie reklamacji klientów
Zadania projektowe według przydzielonych projektów
Pierwszy kontakt w zakresie nadzoru nad wysyłkami specjalnymi, weryfikacja ich zasadności w tym uzyskanie zgody klienta na zwolnienie specjalne, koordynacja transportów specjalnych itp
Pierwszy kontakt w przypadku zarządzania liniami kredytowymi oraz należnościami klientów, w tym nadzór nad płatnościami klientów
Our unit Treasury is responsible for the management, handling and methodologies of treasury within the Catalyst Group globally
Support of global governance in relation to counterparty risk associated guideline (customer risk management, bank risk management, country-risk management)
Oversight of financial risks of the group from e.g. customers, banks, countries or special financing instruments, e.g. leasing, guarantees
Act of key contact for counterparty risk management topics and represent the group in front of customers and public
Support and consult the management in risk management manners
Design of financial solutions considering customer needs, risks and rewards for the group
Tworzenie dokumentów (np. pełnomocnictwa, wnioski do KRS)
Wsparcie Działu Prawnego w bieżącej pracy (np. kontakt z sądami, urzędami, organami administracji publicznej, weryfikacja wewnętrznej dokumentacji Spółki, przygotowywanie analiz przepisów i orzecznictwa na potrzeby realizowanych projektów)
Dbanie o prawidłowy obieg i archiwizację dokumentów wchodzących w skład dokumentacji pracowniczej
Współpraca z działem Personalnym w Środzie Śląskiej w zakresie kadrowo-płacowym i benefitowym
Terminowe dostarczanie niezbędnych danych do naliczania wynagrodzeń
Przygotowywanie raportów i analiz na potrzeby Działu HR i innych jednostek organizacyjnych
Udział w aktualizacji i tworzeniu procedur płacowych
Udział w projektach/procesach/inicjatywach HR, usprawniających działania HR w organizacji oraz wspierających kulturę organizacyjną, satysfakcję i zaangażowanie pracowników
Working together with ECMS teams to protect our people, plants, communities and reputation from the hazards of our processes and products
By leading design reviews for new, existing, and changing processes, ensure the safe design and on-going operation of our facilities via Process Hazard Analyses (PHAs), Management of Change, etc
Continually improving the technical competency of process safety with ECMS colleagues involved with the design and operation of our sites. This includes providing expert consultation on process safety issues and developing and delivering specific process safety training content, courses, and seminars across the ECMS community
Interpreting governmental regulations, industry ‘best practices’ and emerging trends and then developing and communicating recommended actions and/or compliance strategies for BASF ECMS
Wsparcie działań administracyjnych działu IT - tworzenie instrukcji, uzupełnienie braków w obecnej dokumentacji, inwentaryzacja asortymetów infrastruktury IT
Przesztrzeganie i promowanie zasad cyberbezpieczeństwa
Nadzór nad stanem realizacji zaplanowanej produkcji
Ustalanie docelowego stanu zapasów produktów gotowych w uzgodnieniu z controllingiem, działem produkcji i działem obsługi klienta w firmie macierzystej w Niemczech
Prowadzenie statystyk i sporządzanie raportów dotyczących planów produkcji
Tworzenie statystyk dotyczących zrealizowanej produkcji, stanu zapasów półproduktów i produktów gotowych
Organizacja, koordynacja i nadzór nad przeglądami prewencyjnymi, serwisami, bieżącą konserwacją, naprawą oraz modernizacją urządzeń i instalacji energetycznych
Nadzór nad dokumentacją techniczną urządzeń i instalacji energetycznych
Nadzór i aktualizacja nad procedurami i instrukcjami wewnętrznymi (w szczególności instrukcjami eksploatacji, współpracy ruchowej, planem awaryjnym) w oparciu o obowiązujące prawo i wytyczne organizacji
Weryfikacja i zatwierdzanie zmian w obszarze urządzeń i instalacji energetycznych
Współpraca z dostawcami nośników energii
Kompletowanie i dostarczenie danych do wykonania raportu z przeglądu energetycznego
Prowadzenie szkoleń dla pracowników zakładu w zakresie eksploatacji i dozoru urządzeń i instalacji energetycznych
Nadzór nad usuwaniem awarii urządzeń i instalacji energetycznych
Zlecanie prac, nadzór oraz dopuszczanie podwykonawców do prac przy urządzeniach i instalacjach energetycznych
Prognozowanie, monitorowanie i rozliczanie kosztów oraz optymalizacja zużycia nośników energii
Czynny udział w pracach Zespołu Zarządzania Energią w ramach matrycy kompetencji i odpowiedzialności członków ZZE
Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy zgodnie z wytycznymi BASF oraz lokalnym prawem
Nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP oraz stosowaniem środków ochrony indywidualnej
Przeprowadzanie inspekcji, audytów wewnętrznych i zewnętrznych, udział w audytach globalnych
Tworzenie raportów
Przygotowywanie raportów i sprawozdań do zewnętrznych baz danych
Budowanie pozytywnej kultury bezpieczeństwa i inicjowanie działań mających na celu podnoszenie kultury pracowniczej
Koordynacja oraz realizacja projektów z zakresu BHP / Ochrona Środowiska
Zarządzanie wypadkami prowadzenie dochodzeń i inicjowanie działań korygujących/zapobiegawczych
Tworzenie i aktualizowanie procedur w podległym zakresie
Tworzenie prezentacji szkoleniowych oraz przeprowadzanie szkoleń zgodnie z podległym zakresem oraz zgodnie z przepisami lokalnego prawa BHP
Wdrażanie wymagań korporacyjnych
Zarządzenie ZSZ ISO 14001/45001
Koordynacja procesu transgranicznych wysyłek odpadów
Współpraca i nadzorowanie firmy współpracującej w zakresie wywozu odpadów. Odpowiedzialność za przebieg współpracy, raportowanie, bieżącą kontrole i proces
Monitorowanie aktualności pozwoleń oraz decyzji środowiskowych
Develop, implement and monitor the strategy and vision of ECMS EMEA Talent Management and Acquisition including employer branding and diversity recruitment strategy and sourcing in close collaboration with key stakeholders
Lead and monitor strategic HR initiatives in line with the interests and goals of all relevant stakeholders
Establish regional sourcing networks, including individuals, agencies, online advertisers, etc. and coordinate their implementation into local HR-processes
Identify opportunities to increase the effectiveness of staffing initiatives and coordinate their implementation on local level
Have a clear overview of all business functions and constantly communicate with all business function leaders in order to advise them on the correct implementation of recruitment policies
Communicate staffing decisions and policy changes based on the global HR-Strategy to the Leadership team and / or Union and / or employee representatives
Contribute to the development of the new legal entity BASF Catalysts –ECMS by driving the change and transition of roles and organization in HR
Design Talent Acquisition and Talent Management strategy which advises, coaches and implements regional D+I strategies for individual BUs and functions that ultimately foster a more creative and innovative workforce
Proactively work with the site management/leadership teams to influence, develop and implement site people strategies in line with the values of ECMS
Collaborate with business leaders, the HR business partner community, COE’s, and other global and external groups to identify, attract, and acquire key talent into BASF
Collaborate with representatives of leading universities and educational institutions in the region to ensure continued access to the best potential graduates
Provide leadership to and direct supervision of TA & TM team members through effective coaching, development plan and performance management
Globally responsible for end-to-end ERP process and non-ERP applications for Supply Chain, incl. OTC, Foreign Trade, TM, Site Logistics, eWM/WM/IM, S&OP
Act as main point of contact on global level for Supply Chain IT Product and provide guidance and expertise for ERP and Non-ERP applications
Lead demand management for Supply Chain IT Product, ensuring completeness of regional and country-specific product requirements and identification of architecture inter-dependencies
Design necessary changes and system specifications aimed at satisfying the business and regulatory requirements – engage with outsourcing provider where needed
Initiate process improvement implementations (standardization, automation & simplification) in SAP and non-ERP application landscape in coordination with stakeholders
Ensure Global architecture and change principles are being followed
Document global business processes and work on related systems specifications
Lead and/or support Supply Chain IT Product-related projects regarding process improvements
Promote and support exchange with functional counterparts, other IT Product Owners, IT function and the local key user community
Define required capabilities for Supply Chain processes and information management
Build user capabilities (e.g. via trainings)
Track and maintain process KPI data for Supply Chain SAP modules (in line with Service Mgr)
Take part in the Business Operations Community of Practice
Support the definition of Cyber Security Strategy, aid Senior Management in its implementation
Ensure the application (ERP and non-ERP) and technology landscape are in compliance with cyber security expectations
Implement Cyber Security and Risk Management framework and procedures
Monitor Data Protection and Privacy Policy adherence – conduct Info Protection duties
Support identification and determination of critical business processes and assets and associated / supporting IT services
Identify security / compliance breaches through risk analysis – take steps to mitigate breaches
Conduct periodic or ad-hoc IT security audits
Support execution of information security risk assessments for third-party vendors and respond to information security diligence requests from external partners
Conduct analysis to propose improvements, such as implementation of new technology
Understand latest information technology security trends and benchmarks – discuss potential improvements with external service providers
Inform and raise cyber security concerns to Information Security Officer
Participate in Digital Foundations Community of Practice – coordinate local implementation with Local IT Specialists
Support assessment and maintenance of data security in line with data protection and privacy policy by deploying various processes and tools
Develop materials to conduct trainings and workshops where appropriate
Take IT Product Ownership responsibilities for the Salesforce platform, related Sales Enablement toolset and system interfaces
Define product requirements based on a strategic product roadmap and coordinate implementation with our strategic outsourcing provider
Engage with frontline business users to understand sales enablement process and user needs
Optimize related processes through the best possible design of the platform and its interfaces
Collaborate with business and functions (e.g., Sales, Marketing) to understand and translate business and customer needs into requirements and advise on Salesforce-based IT solutions
Maintain communication with key stakeholders to remain informed, build strong professional relationships, gain business knowledge, and represent the product vision and strategy
Produce and manage a team backlog, working with customers and colleagues to define and prioritize work items; justify acceptance and prioritization of work items
Promote product enhancements among user; analyze value creation and communicate team goals and accomplishments to colleagues and leadership
Draw on expertise to advise senior management and stakeholders on topics related to sales enablement
Use an agile methodology, continuously assess business needs and priorities, determine team milestones and deliverables, and identify business opportunities and risks
Participate in Sales Enablement Community of Practice
Carry out process analyses that identify and define requirements of the automation potential
Derive target concepts and develop automations holistically across all project phases, emphasizing the creation of reusable solutions
Support RPA solutions throughout the entire lifecycle (design, implementation, test, maintenance, enhancement)
Collaborate with internal teams and external service providers to ensure business continuity and effective integration of processes across systems and applications
Create and maintain detailed process documentation, e.g., Process Design Document and Solution Design Document
Conceptualize and execute user trainings and training documents for internal stakeholders for changed / updated processes
Support the continuous development of concepts, methods and tools that support automation
Proactively identify automation opportunities for discussion and collaboration with the business
Collaborate with outsourcing provider to deliver automation solutions to leverage own capacity
Ensuring compliance of a defined portfolio of Basf ECMS materials with global product safety regulations including but not limited to hazard classification or nanomaterials regulations
Creating and maintaining product safety master data and safety data sheets for a defined portfolio of materials globally
Supporting and advising business units with regards to global product safety
Managing global master data and product safety tasks and projects
Representing Basf ECMS in relevant product safety and regulatory communities
Supporting Head of Tax and other Tax Team members with daily work, research, analysis, group reporting and tax consulting matters for all BASF entities globally dealing with precious metals products and precious metals services in 14 countries
Supporting the tax compliance and reporting regarding income tax (including withholding tax and transfer pricing matters), VAT and local taxes (property tax)
Analyzing accounting documents in terms of tax treatment and WHT implication and supporting documentation related to tax deductibility
Ongoing monitoring of changes in tax regulations and their impact on the business and processes
Collaborate with other stakeholders, including but not limited to other financial teams (GL, AP, AR departments)
Assists during tax audits and litigation
Performs other tasks delegated by the superiors to achieve the aforementioned targets
Manages the routine VAT, corporate income tax and local tax (including other non-tax mandatory financial reporting) function (e.g.preparation of returns and tax filing process, tax accounting & reporting)
Assurance and enforcement compliance to IFRS/FEM, general Tax Compliance, Indirect Tax and CIT controls and accounting policies
Analyse, implements and evaluates design effectiveness of tax compliance controls
Monitoring the VAT, corporate income tax and local tax (including other non-tax mandatory financial reporting) function (e.g. preparation of returns and tax filing process, tax accounting & reporting)
Coordinate tax compliance related processes with BASF Corporate Tax and provides support in preparing country specific local TP supplements
Proposes and implements approved process improvements
Perform other tasks delegated by the superiors to achieve the aforementioned targets
Responsible for managing and maintaining global HR data and systems, as well as coordinating with data stakeholders in the organization to ensure data that is provided is consistent and compliant in downstream applications
Assesses current system and utilization; identifies and recommends improvements such as training, customization, and enhancements to maximize value and efficiency of the HRIS and meet business needs
Collaborates with other HR staff to plan, modify, and customize the HRIS and to test new applications and features
Research and tackle problems related to system functionality, user security access, and data integrity and compliance
Prepares training materials, guides, and documentation
Provides user training and hands-on support
Ensures system compliance with data security and privacy requirements
Partner with Payroll to ensure accurate and timely processing of HR data
Samodzielna realizacja rozładunków samochodów z materiałami do produkcji, załadunków materiałów i wyrobów na środki transportu,dostaw materiałów i wyrobów na linie produkcyjne przy użyciu wózków widłowych i mobilnych urządzeń komputerowych
Organizowanie i samodzielna realizacja przemieszczeń jednostek ładunkowych ze strefy przyjęć i z linii produkcyjnych: na podajniki ASRS, z podajników ASRS na linie produkcyjne i na strefę wysyłek
Wykonywanie prac na wysokościach z użyciem odpowiedniego sprzętu zabezpieczającego przy obsłudze układnic magazynu wysokiego składowania po odpowiednim przeszkoleniu
Wykonanie sprzątania przydzielonych obszarów zgodnie z harmonogramem i wg ustalonej procedury
Kontrola działania magazynu wysokiego składowania, zgłaszanie usterek awarii do przełozonego
Umieszczenie etykiet zgodnie z wymaganiami klienta
Zgłaszanie pomysłów mogących wpłynąć na usprawnienie wydajności, jakości (procesów, produktów) i bezpieczeństwa
Support a variety of HR initiatives focused on organization and maintenance of HR tools and processes
Manage and maintain the HR data dictionary, org codes, and data definitions and act as gatekeeper for requests for changes and/or additions; Format and organize the global job catalog library as well as other HR documentation and ensure all items are up to date and accurate
Provide support for HR Business Partners during reorganization efforts and operational and administrative hierarchy management, as well as during any other similar initiatives
Oversee annual job grading and promotions, aiding business units through review cycles as well as promotions
Coordinate and manage global HR policies and regulations along for posting on company intranet
Manage system access permissions policy and compliance, structure, and maintenance
Support ad hoc projects and initiatives to track various metrics
Audit data quality, regularly instituting data clean-up efforts in order to maintain organized, easily accessible data
Flexibility in working hours needed to support global organization with offices in North America, Europe and Asia Pacific – may require some evenings and some International travel to accommodate time differences